تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3752533
شناسه : 3752533
تاریخ :
افزایش سرعت پیام‌رسان‌های بومی در مسیر اربعین اقتصاد ایران: اولین مسیر ارتباطی متقابل (لینک) بین ایران و عراق با هدف افزایش پنج برابری سرعت پیام‌رسان‌های ایرانی راه‌اندازی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا اعرابی؛ معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات تنظیم‌گری اظهار کرد: مسیرهای ارتباطی متقابل (لینک) سال گذشته بدین شکل بود که درخواست در سکوی‌های داخلی ابتدا می بایست به فرانکفورت آلمان سپس به کشور ثالث یعنی عراق منتقل می‌شد که حدود 250 میلی ثانیه تاخیر داشت، اما با لینک به عراق توانستیم با لینک مستقیم  این تاخیر را به 50 میلی ثانیه برسانیم.

وی با اشاره به افزایش سرعت در تماس‌های تصویری و صوتی سکو‌های داخلی گفت: با توجه به هزینه‌های زیاد مکالمه زائران ترجیح می‌دهند رومینگ را با هزینه پایین فعال و از سکو‌های داخلی برای تماس‌ها تصویری و صوتی استفاده کنند.

سرپرست دفتر نظارت بر خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در خصوص اختلال آنتن دهی سیم کارت‌های ایرانی در کشور عراق گفت: پوشش آنتن دهی از سوی شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی عراقی ضعیف است.

اعرابی گفت: این اختلالات در شرکت های عرضه کننده خدمات ارتباطی ایرانی مقطعی است و در حال رایزنی با شرکت‌های خدمات ارتباطی عراقی برای پوشش دهی بهتر هستیم.

وی با اشاره به سرویس جدید زائر پست گفت: امسال برای نخستین بار، امکان جست‌وجوی مدارک و اشیاء گمشده زائران پیاده روی اربعین در سامانه پست یافته با عنوان «زائرپست» فراهم شده است.

به گفته وی، در صورتی که زائران در طول مسیر پیاده روی مدارک هویتی گوشی تلفن همراه و کوله پشتی را پیدا کنند، می‌توانند به پایگاه مشخص شده تحویل دهند، تاکنون 10 پایگاه در مسیر نجف تا کربلا مشخص شده است.

وی در ادامه اعلام کرد: امسال برای نخستین بار با کمک مسئولان عراقی شماره سه رقمی 128 به صورت رایگان در کشور عراق راه اندازی شده و توسط سیم کارت‌های عراقی و ایرانی راه یابی می‌شود و به سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی پشتیبانی صورت می‌گیرد.

به گفته وی؛ زائران می توانند شماره 128 را بدون پیش شماره بگیرند و از خدمات مختلفی چون امنیتی، بهداشتی و درمانی بهره مند شوند.

انتهای پیام/