تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3752507
شناسه : 3752507
تاریخ :
کنگره ملی دموکرات‌ها تحت‌الشعاع تظاهرات گسترده حامیان فلسطین اقتصاد ایران: در آستانه برگزاری کنگره ملی حزب دموکرات در شیکاگو، تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین در این شهر بزرگ آمریکا برگزار شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، کنگره ملی حزب دموکرات از امروز به مدت چهار روز در شیکاگو برگزار خواهد شد و در آستانه آغاز این کنگره، تظاهرات گسترده در حمایت از فلسطین و اعتراض به سیاست‌های آمریکا در غزه در سومین شهر بزرگ آمریکا برگزار شده است.

کامالا هریس، معاون جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قرار است در این کنگره به طور رسمی به عنوان نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور معرفی شود.

در آستانه شروع این کنگره، تظاهرات‌کنندگان در صفوف سازمان‌یافته در امتداد یکی از خیابان‌های مرکزی شیکاگو و تحت نظارت شدید نیروهای امنیتی، دست به اعتراض زدند. به گفته یکی از سخنگویان خدمات امنیت عمومی شهر شیکاگو، حدود ۶۰۰ نفر در این جنبش اعتراضی شرکت کرده‌اند.

بسیاری از تظاهرات‌کنندگان شعارهایی در محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه سر می‌دادند. برخی نیز با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار پایان فاجعه انسانی در فلسطین و محکومیت اقدامات اسرائیل در سطح بین‌المللی و توقف تامین و ارسال سلاح برای اشغالگران شدند.

همچنین در دست برخی از معترضان، تصاوری از کودکان به شهادت رسیده به دست نیروهای رژیم صهیونیستی دیده می‌شد. قرار است این تظاهرات عصر امروز نیز در «یونیون پارک» ادامه پیدا کرده و معترضان به سمت کنگره ملی دموکراتیک راهپیمایی خواهند کرد. گروه ضد جنگ «کد پینک» این موضوع را تایید کرده است اما مشخص نیست که آنها تا چه فاصله‌ای می‌توانند به محل برگزاری کنگره نزدیک شوند.

در آستانه برگزاری این کنگره، سازمان‌هان قوه مجریه با همکاری نهادهای قضایی ندابیر امنیتی را در شیکاگو تشدید کرده و نیروهای تقویتی را از سایر بخش‌های ایالت ایلینوی به کار گرفته‌اند. در مجموع انتظار می‌رود بیش از ۵۰ هزار میهمان از جمله نمایندگان(دلیگیت)، مقامات فدرال و خبرنگار از سراسر جهان در این کنگره حضور پیدا کنند.

ترافیک خیابانی به ویژه در مناطق نزدیک‌تر به مقر کنگره محدود خواهد شد. به گفته یکی از ماموران پلیس، نیروهای امنیتی در ماه‌های اخیر «تحت آموزش‌های فشرده‌ای» بوده‌اند!