تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3752496
شناسه : 3752496
تاریخ :
فواید امگا ۳ برای کاهش علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک اقتصاد ایران: شرایطی مانند کمبود ویتامین ها و مواد معدنی و ناهنجاری های هورمونی از جمله هورمون های استرس، مقاومت به انسولین و کم کاری تیروئید می توانند آنزیم D6D را مهار کرده و توانایی آن را در تبدیل ALA (موجود در دانه ها و مغزها) به EPA/DHA (شکل قابل استفاده امگا 3) را کاهش دهند. 

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از pcosweightloss، سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یک اختلال هورمونی شایع در زنان در سنین باروری است. عدم تعادل هورمونی باعث ایجاد تستوسترون اضافی می شود که منجر به مجموعه ای از علائم از جمله التهاب، پریودهای نامنظم، آکنه و مشکل در کاهش وزن می شود.

اگرچه علت دقیق PCOS ناشناخته است، مسائل زیادی وجود دارد که می تواند علائم PCOS را بدتر کند مانند تغذیه و عوامل مرتبط با سبک زندگی.

اگر به سندرم تخمدان پلی کیستیک مبتلا هستید، تنظیم رژیم غذایی و سبک زندگی شما ممکن است کمی سخت باشد.

اثرات مفید امگا 3 بسیار است. آنها با کاهش سطح آندروژن / تستوسترون (خداحافظ موهای صورت و آکنه)، کاهش سطح تری گلیسیرید، (نوعی چربی خون که بیش از حد آن می تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد)، کاهش فشار خون، کاهش التهاب و بهبود خلق و خوی شما می توانند زندگی را به کام شما شیرین کنند.

امگا 3 چیست؟

امگا 3 اسیدهای چرب با زنجیره بلند و چند غیراشباع مهمی هستند که فقط آن را از طریق رژیم غذایی (یا مکمل ها) دریافت می کنید. آنها مواد مغذی ضروری هستند که از غذا جذب می‌شوند تا به ساختن و حفظ بدنی سالم کمک کنند. امگا 3 بخش کلیدی غشای سلولی در سراسر بدن است و بر عملکرد گیرنده های سلولی در این غشاها تأثیر می گذارد. آنها به تولید هورمون هایی کمک می کنند که لخته شدن خون، سلامت قلب و التهاب را تنظیم می کنند.

اجازه دهید توضیح دهم که چرا زنان PCOS نمی توانند به طور موثر امگا 3 را جذب کنند.

امگا 3 برای سلامت هورمون ها حیاتی است و باید از منابع طبیعی جذب شود. متأسفانه، زنان PCOS به دلیل اختلال در آنزیمی به نام D6D که آنها را به شکل قابل استفاده تبدیل می کند، نمی توانند به طور موثر آنها را از دانه ها و مغزها جذب کنند. خوشبختانه، می توانید با مصرف مکمل روغن ماهی از این مرحله تبدیل صرف نظر کنید.

شرایطی مانند کمبود ویتامین ها و مواد معدنی و ناهنجاری های هورمونی از جمله هورمون های استرس، مقاومت به انسولین و کم کاری تیروئید می توانند آنزیم D6D را مهار کرده و توانایی آن را در تبدیل ALA (موجود در دانه ها و مغزها) به EPA/DHA (شکل قابل استفاده امگا 3) را کاهش دهند. زنان PCOS یک یا چند مورد از این شرایط را دارند، بنابراین بدن آننها در این تبدیل بسیار ناکارآمد عمل می کند.

بنابراین، با وجود این شرایط ما سطوح پایینی از EPA و DHA داریم و اگر ندانیم که چگونه آن را از طریق رژیم غذایی، سبک زندگی و مکمل‌ها مدیریت کنیم، التهاب مزمن می‌تواند در زنان PCOS شایع شود. با مصرف روغن ماهی، می توانید از این مشکل جلوگیری کنید زیرا از قبل حاوی EPA و DHA است و بنابراین نیازی به آنزیم D6D نیست.

در اینجا لیستی از غذاهای حاوی امگا 3 توضیح داده شده است. اما، از آنجایی که ما عمدتاً امگا 3 خود را از ماهی جذب می کنیم (و بسیاری از ما احتمالاً هر روز ماهی نمی خوریم)، مصرف مکمل روغن ماهی امگا 3 را در نظر بگیرید تا به شما کمک کند از تمام فواید ضد التهابی بهره مند شوید.

  • مکمل های روغن ماهی
  • ماهی و سایر غذاهای دریایی (به ویژه ماهی های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی، ماهی تن، شاه ماهی و ساردین)
  • روغن های گیاهی (مانند روغن بذر کتان، روغن آفتابگردان و روغن کانولا)
  • مکمل متابولیسم پلاس

مکمل روغن ماهی امگا 3 خود ما به طور ویژه برای سیسترهای PCOS فرموله شده است. این مکمل روغن ماهی تصفیه شده سرشار از EPA و DHA (مهمترین و قابل استفاده ترین نوع امگا 3) است.

7 مزیت مصرف امگا 3 برای PCOS


1. امگا ۳ باعث بهبود مقاومت به انسولین می شود

شناخته شده است که امگا 3 باعث بهبود مقاومت به انسولین مرتبط با PCOS می شود. عدم تعادل قند خون می تواند منجر به مقاومت به انسولین شود، یعنی زمانی که بدن نمی تواند به راحتی از گلوکز خون شما برای انرژی استفاده کند. افزایش سطح انسولین باعث می شود که تخمدان ها تستوسترون بیشتری تولید کنند که منجر به سطوح بالای آندروژن - یکی از مشخصه های PCOS می شود. مطالعات نشان داده است که امگا 3 ممکن است حساسیت به انسولین را در افراد مبتلا به اختلالات متابولیک مانند PCOS بهبود بخشد.

2. امگا ۳ التهاب را کاهش می دهد

PCOS به شدت با التهاب مزمن مرتبط است.

امگا 3 دارای خواص ضد التهابی است که کلید مدیریت PCOS است. اگر مشکلات گوارشی، سردرد، درد مفاصل، افزایش وزن، خستگی غیرقابل توضیح یا حساسیت های غذایی (مانند عدم تحمل گلوتن) را تجربه می کنید، ممکن است از التهاب بدنی رنج ببرید. یکی دیگر از نشانه های التهاب، نشانگرهای التهابی بالا، مانند پروتئین واکنشی C با حساسیت بالا (hs-CRP) است. این پروتئین زمانی که دیواره رگ های خونی ملتهب می شود توسط بدن تولید می شود.

مطالعات نشان می‌دهد که امگا 3 می‌تواند سطح hs-CRP را کاهش داده و واکنش‌های التهابی را کاهش دهد، زیرا اسیدهای چرب می‌توانند آنزیمی به نام سیکلواکسیژناز (COX) را که هورمون‌هایی را تولید می‌کنند که باعث التهاب می‌شوند، مهار کنند.

3.امگا ۳ با ریزش مو مقابله می کند

بدن زن هورمون‌های مردانه به نام آندروژن تولید می‌کند که شامل تستوسترون و دی هیدروتستوسترون (DHT) می شود. سطوح بالای آندروژن ها، به ویژه DHT، می تواند فولیکول های مو را کوچک کند و منجر به نازک شدن مو، ریزش مو و موهای شل و شکننده شود.

نازک شدن مو به دلیل اثرات افزایش تولید آندروژن به نام آلوپسی آندروژنیک شناخته می شود. امگا 3 به عنوان هورمون های محرک فولیکول (FSH) شناخته می شود و می تواند به مبارزه با ریزش مو کمک کند، زیرا پروتئین ها و مواد مغذی ضروری را برای فولیکول های مو و پوست فراهم می کند. اسیدهای چرب ممکن است به رشد و ضخامت مو کمک کنند. اگر موهای شما در نتیجه سندرم تخمدان پلی کیستیک نازک شده باشد، این مکمل می تواند شرایط را تغییر دهد.

4. امگا ۳ باعث بهبود خلق و خو می شود

اضطراب و خلق و خوی پایین در بیماران PCOS شایع است. مشکلات خلقی معمولاً نتیجه عدم تعادل هورمونی یا استرس ناشی از تحمل علائم سخت PCOS است. مکمل امگا 3 ممکن است با عبور از غشای مغز و تعامل با مولکول های مربوط به خلق و خو در مغز، با استرس و خلق و خوی ضعیف مقابله کند. غذاهایی که سرشار از امگا 3 هستند می توانند در تقویت خلق و خو و کمک به تنظیم هیجانی حیاتی باشند.

5. امگا ۳ سیکل قاعدگی را تنظیم می کند

اکثر زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک به دلیل سطوح بالای هورمون لوتئینیزه کننده (LH)، آندروژن ها و انسولین، پریودهای نامنظم را تجربه می کنند. امگا 3 ممکن است سطح تستوسترون را در سیسترهای PCOS متعادل کند که می تواند به تنظیم طول دوره های قاعدگی و همچنین کاهش شدت دردهای قاعدگی کمک کند.

همچنین خواص ضد التهابی اسیدهای چرب امگا 3 برای کاهش درد توضیح می دهد که چرا برخی از سیسترهای PCOS از مکمل های روغن ماهی برای کمک به تسکین گرفتگی عضلات استفاده می کنند.

6. امگا ۳ باعث بهبود باروری می شود

مکمل های غذایی با امگا 3 ممکن است باروری زنان را بهبود بخشد. گزارش شده است که امگا 3 می تواند:

  • باعث افزایش جریان خون به رحم شود.
  • به تنظیم چرخه قاعدگی کمک می کند.
  • به مهار التهاب کمک می کند.
  • به رشد مغز و شبکیه در دوران بارداری کمک می کند.


7. امگا ۳ باعث کاهش تری گلیسیرید می شود

شواهد قوی وجود دارد که نشان می دهد امگا 3 می تواند به کاهش سطوح بالای تری گلیسیرید در افراد مبتلا به PCOS کمک کند. تری گلیسیرید نوعی چربی است که در خون ما یافت می شود. آنها منبع کلیدی انرژی هستند و برای سلامتی ضروری هستند اما اگر سطح تری گلیسیرید ما خیلی بالا باشد، در معرض خطر ابتلا به بیماری های جدی مانند بیماری قلبی هستیم.