تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3752491
شناسه : 3752491
تاریخ :
خدمت‌رسانی ۱۰ ساله موکب الشهدا وارثون به زائران حسینی اقتصاد ایران: مدیر موکب الشهدا وارثون گفت این موکب به عنوان قرارگاه مردمی ترویج فرهنگ شهادت راه اندازی شده که در کارنامه خود سابقه ۱۰ سال خدمت فرهنگی تبلیغی ترویجی را دارد و در اربعین خدمت‌رسانی می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بهمن کهن مدیر موکب الشهدا وارثون درباره قرارگاه مردمی ترویج فرهنگ جهاد و شهادت در اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: موکب الشهدا وارثون به عنوان قرارگاه مردمی ترویج فرهنگ جهاد و شهادت توسط جامعه فعالان مردمی جهاد و شهادت راه اندازی شده که در کارنامه خود سابقه ۱۰ سال خدمت فرهنگی تبلیغی ترویجی را دارد.

وی افزود: موکب مورد اشاره قصد دارد فضای اربعین را با نام و یاد شهدا عطرافشانی کند. موکب الشهدا وارثون که به دنبال فرهنگ سازی فعالیت‌های شهدایی در اربعین است، چند فعالیت عمده را دنبال می‌کند. اعزام بیش از هزار سفیر شهادت اولین فعالیت این موکب در ایام اربعین است. فعالیت سفیران مذکور بر اساس تبلیغ، ترویج و ترغیب خواهد بود. سفیران ابتدا زائران را به نصب عکس شهیدی روی کوله پشتی خود و به زیارت به نیابت از شهدا ترغیب خواهند کرد. بعد از ترغیب زائران نوبت به ترغیب مواکب و کاروان‌ها برای برگزاری یادواره شهدای غزه و جبهه مقاومت به خصوص شهید ابومهدی المهندس و شهید اسماعیل هنیه می‌رسد. همچنین مواکب به تکریم والدین شهدا ترغیب خواهند شد. حرکت کاروان‌ها از گلزارهای شهدا و درب منازل شهدا همراه با بدرقه والدین شهدا از مراحل دیگر این ترغیب است.

مدیر موکب الشهدا وارثون در ادامه گفت: برای سفیران شهادت کیفی با عنوان نایب الشهید تدارک دیده شده است. داخل کیف مذکور ۴۰۰ عدد کارت نایب الشهید و پیکسل قرار گرفته است. مقرر شده است این هزار سفیر در هر کجای مسیر پیاده روی اربعین که هستند چه در مواکب چه در کاروان‌ها و چه در مشایه از این کارت‌ها که هر کدام به یک شهید اختصاص دارد به مهمانان اباعبدالله (ع) بدهند تا زیارت خود را به نیابت از آن شهید به جا بیاورند. مثلاً یکی از این کارت‌ها مختص شهید اسماعیل هنیه است، این کارت در اختیار هر زائر قرار بگیرد زیارت اربعینش به نیابت از این شهید به جا خواهد آورد. هر زائری که زیارتش را به نیابت از شهیدی به جا بیاورد موکب الشهدا وارثون متعهد می‌شود که پنج شب جمعه نایب الزیاره آنها در کربلا باشد.

کهن به برگزاری یادواره شهید ابومهدی المهندس اشاره کرد و افزود: دومین فعالیت موکب مذکور به برگزاری یادواره شهید ابومهدی المهندس و فرماندهان شهید جبهه مقاومت اختصاص دارد. مزار شهید ابومهدی در وادی السلام غریب است. آنجا محل عبور و تردد زائران نیست و در عراق کمتر به این شهید پرداخته می‌شود به همین دلیل برای دومین سال پیاپی یادواره این فرمانده شهید ۱۲ صفر بر سر مزارش برگزار شد. از هر ۱۰ تا ۲۰ موکب یک یادواره شهید است. تلاوت آیات جهاد، بیان مظلومیت مردم فلسطین و بازخوانی جنایت‌ها و کودک کشی‌های رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر به بعد، توسل به اهل بیت (علیهم السلام) و شهدا برای پیروزی جبهه مقاومت، انجام زیارت به نیابت از شهدای غزه، فضاسازی مواکب با استفاده از پرچم فلسطین و چفیه مقاومت و نقاشی پرچم رژیم اشغالگر قدس در ورودی مواکب تا زائران از روی رد بشوند و سر دادن شعار مرگ بر اسرائیل از برنامه‌هایی است که هر موکب در برپایی یادواره به آنها می‌پردازد.

وی در پایان به آرزوی شهید علی اصغر صادقی فرمانده تیپ یک ثارالله، فرمانده فرماندهی تیپ الزهرا (س) و گردان زهیر لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) اشاره کرد و گفت: شهید صادقی در وصیت نامه خود گفته است: «راه کربلا را با خون خود جارو کرده‌ایم تا بتوانید به راحتی به زیارت قبر سیدالشهدا (ع) بروید؛ در آنجا حقیر را فراموش نکنید.»