تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3752459
شناسه : 3752459
تاریخ :
آقای ظفرقندی، یک تنه حریف کل مجلس شد اقتصاد ایران: پس از حواشی انتشار اسامی وزرای پیشنهادی کابینه پزشکیان برای اخذ رای اعتماد به مجلس، یک فرد به چهره متفاوت دولت چهاردهم تبدیل شده است و آن کسی نیست جز محمدرضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

برترین‌ها: پس از حواشی انتشار اسامی وزرای پیشنهادی کابینه پزشکیان برای اخذ رای اعتماد به مجلس، یک فرد به چهره متفاوت دولت چهاردهم تبدیل شده است و آن کسی نیست جز محمدرضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت.

اعلام نام ظفرقندی به عنوان وزیر پیشنهادی بهداشت کافی بود تا فشارها و مخالفت‌های طیف تندروی مجلس با او به اوج خود برسد و دلیل آن هم مواضع ظفرقندی درباره انتخابات بحث برانگیز سال ۸۸ و جنبش سبز، اعتراضات پاییز ۱۴۰۱ و موضوع مهندسی انتخابات بود.

تلاش تندورها برای حذف متفاوت ترین وزیر پزشکیان

روز گذشته و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت، نوبت به محمد رضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی مسعود پزشکیان برای وزارت بهداشت و درمان رسید تا نمایندگان موافق و مخالف نظرات خود را در رابطه با این وزیر پیشنهادی ارائه دهند.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، بیشتر صحبت‌ها و تاکیدات نمایندگان مخالف بر جنبه سیاسی و اظهارنظرهای سابق محمدرضا ظفرقندی بود، آن‌هم در شرایطی که بیشتر نمایندگان موافق و حتی مخالف نیز بر این اعتقاد بودند که دوران مدیریت او بر نهادهای حوزه سلامت، یک دوران درخشان به حساب می‌آمد و وی بهترین گزینه برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

سیاسی‌ترین عضو کابینه پزشکیان

سیاسی‌ترین و جناحی‌ترین مواضع از طرف ظفرقندی صادر شده است، از حوادث سال ۷۸ و انتخابات ۸۸ و اعتراضات ۱۴۰۱. او حوادث پس از مرگ مهسا امینی را جنبش پاک توصیف کرده است. ظفرقندی از مدافعان اعتراض خیابانی مردم در سال ۸۸ بود که به جنبش سبز در تاریخ سیاسی ایران مشهور شد. او در حوادث پاییز ۱۴۰۱ گفته که آمبولانس‌ها را از نیروها پر کردند تا با معترضان برخورد کنند. همین اظهارنظر کافی تا مخالفت با وزیر پیشنهادی با سر حد ممکن برسد.

روح الله عباسپور، نماینده قزوین که به عنوان نماینده مخالف سخن گفته است: «جهت گیری‌های ظفرقندی با پزشکیان در حوزه بهداشت و درمان همخوانی ندارد.گذشته سیاسی ظفرقندی را وقتی بررسی می‌کنیم، می‌فهمیم او بیشتر از اینکه از ابزار جراحی برای درمان مردم استفاده کند، قلم به دست بیانیه‌هایی در جهت تضعیف نظام و حمایت از اعتراضات می‌نویسد.سکان هدایت این وزارتخانه را باید فردی کاملا غیرسیاسی سکان دار شود. نمی‌شود وزارت تخصصی و غیرسیاسی را به افرادی با نگاه سیاسی بسپاریم.

ظفرقندی: عقب نشینی نمی‌کنم

محمدرضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت در صحن مجلس در یک اظهارنظر محکم و قاطع گفت: من به عنوان پزشک یاد گرفته ام که باید حامی همین مردم باشم. مردمی که علی رغم همه پیشرفت ها هنوز در کشور دچار محرومیت‌های جدی هستند. گفتند من گفته‌ام انتخابات مهندسی شده. دکتر پزشکیان که الان رییس جمهوری هستند در آن انتخابات رد صلاحیت شدند و اگر دخالت بزرگان نبود امروز او رییس جمهوری نبود بالاخره نمی‌توان واقعیت را کتمان کرد. اگر بدون دلیل حذف کنند انتخابات در آن ناحیه مخدوش می‌شود. اینجانب بر مواضع سیاسی خود درباره حوادث سال‌های گذشته پافشاری می کنم و عقب نخواهم نشست.

پ