تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3752457
شناسه : 3752457
تاریخ :
خدمات‌رسانی ۴٠ هزار نیروی‎ جمعیت هلال‌ احمر در مرزهای هشت‌گانه اقتصاد ایران: رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۴۰ هزار نیروی جمعیت هلال احمر و داوطلب در مرزهای هشت‌گانه، در حال خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر در حاشیه بازدید از نحوه خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه، گفت: با توجه به افزایش گرمای هوا، تسهیلات و امکانات خوبی در مرز شلمچه برای تردد آسان زائران حسینی تدارک دیده شده است و به لطف خدا نحوه خدمات‌رسانی، رضایتمندی زائران را در پی داشته است.

وی به اعزام و استقرار بیش از ۲۰۰ دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و خودروهای نجات در خاک عراق اشاره کرد و افزود: با همکاری طرف عراقی، در شهرهای کاظمین و سامرا ۲ بیمارستان برای ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی اختصاص یافته است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر بیان کرد: در شهر نجف نیز علاوه بر بیمارستان امام علی (ع) هلال‌احمرجمهوری اسلامی ایران، چهار بیمارستان عراقی و در مسیر نجف به کربلا نیز چهار بیمارستان در اختیار این جمعیت قرار دارد و ۳۲ پایگاه سطح یک، ۲ و سه نیز به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی می‌کنند.

کولیوند با بیان اینکه در کربلا ۶ بیمارستان به زائران خدمات درمانی ارائه می‌کنند، ادامه داد: بیش از ۷۰۰ پایگاه سطح یک، ۲ و سه و یک هزار و ۵۰۰ موکب مردمی و همچنین ۶ هزار نفر نیرو در حال خدمات‌رسانی بهداشت و درمان به زائران هستند.

وی با اشاره به اینکه ۶ هزار نیرو در خاک عراق در حال ارائه خدمات سلامت به زائران هستند، تصریح کرد: ۲ هزار نیرو به عنوان طبیب الدوار در خاک عراق خدمات‌رسانی می‌کنند و علاوه بر آن نیز همکاران بهداشت محیط و مدیریت بیماری‌های واگیر زائران را رصد و پایش می‌کنند که خوشبختانه تا به امروز هیچ گونه گزارشی مبنی بر بیماری‌های واگیردار را نداشتیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: با توجه به گرمای بسیار زیاد هوا، تاکنون در مسیر پیاده روی اربعین حسینی تلفات جانی نداشتیم و البته ۲ حادثه ترافیکی داشتیم که بلافاصله توسط جمعیت هلال‌احمر با همکاری اورژانس و حشد الشعبی عراق، امدادرسانی به زائران حادثه دیده انجام شد.

وی با بیان اینکه ۹۲ زائر نیازمند به خدمات درمانی از عراق به کشور اعزام شدند، اضافه کرد: هماهنگی خیلی خوبی میان گروه‌های مردمی در عراق با جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران وجود دارد.

کولیوند خاطرنشان کرد: تردد زائران نسبت به اربعین سال گذشته تاکنون ۷۰ درصد افزایش یافته است که این نشان از برنامه‌ریزی و افزایش امکانات در جهت تردد آسان زائران در ایران و عراق است.

وی از استقرار ۲۳ فروند بالگرد امداد رسان در مرزهای هشت گانه خبر داد و گفت: با همکاری کشور عراق مجوز پرواز این بالگردها بر آسمان این کشور در مواقع ضروری که نیاز به امدادرسانی باشد داده شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: در مرزهای هشت گانه نیز ۴۰ هزار نیروی امدادگر و داوطلب جمعیت هلال‌احمر در حال خدمات‌رسانی به زائران هستند.

پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زائران اربعین در خوزستان هستند و هر ساله هزاران نفر زائر عتبات عالیات از سراسر کشور و یا کشورهای دیگر از این ۲ مرز در مراسم اربعین عازم کشور عراقمی‌شوند.