تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3752433
شناسه : 3752433
تاریخ :
پرداخت وام قرض الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی برای توسعه دیمزارها اقتصاد ایران: مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه دیمزارها در کشور، از تأمین مالی ۱۰۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه ۲۰۰ میلیون تومانی برای متقاضیان خرید تجهیزات طرح توسعه اراضی دیمزارها خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، صادق مردانی گفت : در حال حاضر عمده فعالیت ما فراهم سازی امکانات لازم برای ثبت نام کشاورزان متقاضی و معرفی آنها به بانک قرض الحسنه رسالت برای دریافت این تسهیلات است.

 

مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه دیمزارها با اشاره به زمان سه ساله بازپرداخت این وام افزود: این صندوق در سال 1401 با حمایت وزارت جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی در راستای توسعه اهداف پایدارسازی کشت در دیمزارها تاسیس شده است.

 

مردانی ، اعتبار موجود برای پرداخت وام به متقاضیان را ناشی از منابع این صندوق نزد بانک قرض الحسنه  معرفی کرد و افزود: طبق توافقنامه  معرف متقاضیان دریافت تسهیلات، صندوق حمایت از توسعه دیمزارها است و هم اکنون در 25 استان کشور ثبت نام از متقاضیان آغاز شده است.

 

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه دیمزارها موعد پرداخت تسهیلات را هم پس از تکمیل ظرفیت اعلام کرد و افزود: امیدواریم تا قبل از آغاز فصل کشت این ادوات به کشاورزان متقاضی تحویل شود.

 

وی ، تأمین 400 تا 500 دستگاه ادوات کشت مستقیم ، سمپاش ، عمیق کاشت و ادوات مورد نیاز کاشت و برداشت گیاهان دارویی را برای توزیع در مرحله اول عنوان کرد و گفت: به مجرد تکمیل پرونده متقاضیان در بانک، صندوق حمایت از توسعه دیمزارها مجوز اعطای تسهیلات مورد نظر را صادر خواهد کرد.

 

مردانی ، درباره روش اخذ تسهیلات هم گفت: پس از ثبت نام متقاضیان در رهیاری بانک رسالت، اسامی به صندوق حمایت اعلام می‌شود و ما نیز متقاضیان تایید شده را به تولید کنندگان منتخب ادوات کشاورزی برای عقد قرارداد معرفی می‌کنیم.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه دیمزارها اعتبارسنجی از کشاورزان را منوط به مستندات شغلی شامل پروانه کار کشاورزی، فعالیت باغبانی یا دامداری اعلام و تأکید کرد: هر نوع مستندی که معرف درآمد و اعتبار مالکیتی فعالیت کشاورزی باشد، مورد تایید است.

لازم به یادآوری است بر اساس تفاهم نامه ای ، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی و وزارت جهادکشاورزی برای افزایش تولید محصولات در دیم‌زار‌ها  در کل استان‌های کشور و در سطح 5.2 میلیون هکتار همکاری می‌کنند.

انتهای پیام/