تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3752416
شناسه : 3752416
تاریخ :
پایان کار باند مخوف سرقت منازل/ هشدار پلیس به مجرمین اقتصاد ایران: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۶ سارق مسلحانه خبر داد و گفت: پیچیده‌ترین جرایم هم از چشم قانون پنهان نمی‌ماند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عباسعلی محمدیان، در مورد پرونده سرقت‌های سریالی مسلحانه در تهران و البرز، افزود: مجرمین و یا کسانی که در ارتکاب جرم هستند بدانند که هرچقدر هم جرم پیچیده باشد، پلیس قادر به کشف آن است. مردم نیز باید مطمئن باشند که پلیس نسبت به جرایم بی‌تفاوت نیست.

وی ادامه داد: سرقت‌های مسلحانه‌ای که در مناطق غرب و شرق تهران رخ داده، به این صورت بود که سارقان با به صدا درآوردن زنگ منازل و باز کردن درب‌ها، در حضور ساکنان، اقدام به سرقت می‌کردند. پلیس بلافاصله اقدامات میدانی خود را تشدید کرده و پیگیری‌های لازم را آغاز کرده است.

سردار محمدیان ضمن عذرخواهی از شهروندانی که در این حوادث مورد تعرض قرار گرفته‌اند، تاکید کرد: پیچیدگی این اقدامات و فعالیت سارقان در چندین استان مختلف باعث تأخیر در شناسایی و دستگیری آنها شد. با این حال، اعضای این باند از چهار استان مختلف جمع‌آوری شدند.

وی افزود: این باند سازمان‌یافته بوده و هر یک از اعضا تخصص‌هایی برای ارتکاب جرم داشتند، از جمله جعل پلاک خودرو و شناسایی منازل.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه این سرقت‌ها مسلحانه، همراه با تهدید و ارعاب و شکستن حرز بوده، اظهار داشت: مطمئناً مجازات بسیار سنگینی برای این افراد در نظر گرفته خواهد شد تا عبرتی برای سایر مجرمین باشد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین گفت: در این باند ۶ نفر دستگیر شدند که پنج نفر به صورت مستقیم در سرقت‌ها شرکت داشتند. همچنین، یک یا دو نفر دیگر برای پنهان شدن از دید پلیس به آنها کمک می‌کردند. نفر آخر این باند هنوز پنهان شده و در حال شناسایی است.

وی در پایان اشاره کرد: این باند تاکنون در سه استان مختلف بیش از ۱۰ شاکی دارد و پلیس در تلاش است تا به سرعت تمامی اعضای این باند را دستگیر کند.