تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : نفت و انرژی
لینک : econews.ir/5x3752407
شناسه : 3752407
تاریخ :
رشد ۲۰درصدی تولید روغن موتور دیزلی نفت سپاهان اقتصاد ایران: میزان تولید روغن موتور دیزلی نفت سپاهان در ۴ ماه نخست سال جاری نسبت به زمان مشابه سال قبل، رشدی حدودا ۲۰درصدی (۱۹.۲ درصدی) داشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، شرکت نفت سپاهان به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان روغن  پایه و فرآورده‌های حوزه روانکار کشور، محصولات متنوعی از جمله روغن موتور بنزینی، روغن موتور دیزلی، روغن‌های صنعتی و ... تولید و به‌بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کند.

بررسی آخرین گزارش رسمی این شرکت در سامانه کدال نشان می‌دهد که میزان تولیدات و فروش محصولات نفت سپاهان در 4 ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، با رشد همراه بوده است.

در ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، 14 هزار و 875 تن روغن موتور بنزینی در این شرکت به‌تولید رسیده و در همین مدت 15 هزار و 434 تن روغن موتور بنزینی تولیدی نفت سپاهان در بازار عرضه شده است. میزان فروش این محصول در 4 ماهه ابتدایی سال جاری 9 هزار و 214 میلیارد و 527 میلیون ریال بوده است.

همچنین در این مدت، 17 هزار و 922 تن روغن موتور دیزلی به تولید رسیده و 14 هزار و 620 تن از این محصول به ارزش 6 هزار و 97 میلیارد و 542 میلیون ریال به فروش رسیده است. میزان تولید روغن موتور دیزلی نفت سپاهان نسبت به زمان مشابه سال قبل، رشدی حدودا 20درصدی (19.2 درصدی) داشته است.

در سایر محصولات تولیدی این شرکت نیز با افزایش شاخص‌های تولید مواجه‌ایم، به‌طوری که در تولید روغن‌های صنعتی رشدی 3.4درصدی، در تولید روغن‌های فرآیندی رشدی 18.7درصدی و در تولید روغن پایه رشدی 67درصدی در 4 ماه نخست سال جاری نسبت به 4 ماه ابتدایی سال گذشته رقم خورده است.

انتهای پیام/