تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3752404
شناسه : 3752404
تاریخ :
نوری قزلجه روستازاده است و درد کشاورز را می‌فهمد اقتصاد ایران: نماینده ساوه در مجلس اظهار کرد: وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی روستازاده است و درد کشاورز را می‌فهمد و مشکلات را با پوست و گوشت خود درک می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد سبزی نماینده ساوه به عنوان موافق برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در صحن علنی مجلس اظهار کرد: همه ما در قبال رأیی که می‌دهیم مسئول هستیم و باید برای خدا سخن بگوییم و حب و بغض شخصی و جناحی نداشته باشیم و متکی بر عقلانیت رأی خود را بدهیم. امنیت غذایی کشور بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و ۳۰ درصد اشتغال به صورت مستقیم و غیر مستقیم توسط وزارت جهاد کشاورزی اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی چهار و نیم میلیون بهره‌بردار دارد و این وزارتخانه چالش‌های فراوانی دارد و کشاورزان ما امروز مشکلات بسیاری دارند. از مشکل نهاده‌ها تا ادوات کشاورزی و همینطور موضوع تسهیلات و بیمه خودشان و محصولاتشان نیازمند این است که وزیر کارکشته‌ای بتواند این موضوعات را حل و فصل بکند.

سبزی با طرح این پرسش که آیا وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی صلاحیت تصدی این وزارتخانه را دارد یا نه، گفت: در شاخص‌هایی که رهبر انقلاب به نمایندگان اعلام کردند، به موضوع امین بودن توجه داشتند، همانطور که حضرت علی (ع) به مالک اشتر گفت که باید امانت‌دار خوبی باشی، رهبری به صادق بودن و با ایمان بودن همچنین کارآمد بودن اشاره کردند که در سوابق وزیر پیشنهادی این موارد مشهود است.

نماینده ساوه اظهار کرد: وزیر پیشنهادی روستازاده است و درد کشاورز را می‌فهمد و مشکلات را با پوست و گوشت خود درک می‌کند. در تصویب قوانین برنامه هفتم توسعه نقش داشته است و همینطور که رهبری هم گفته بودند، او معتقد به مبانی انقلاب اسلامی است و اعتقاد قلبی دارد.

سبزی خاطرنشان کرد: وزیر پیشنهادی باید امید به آینده داشته باشد و آن را تاریک نبیند و بتواند مشکلات را حل کند. طبق فرمایش رهبری وزیر پیشنهادی سو سابقه هم ندارد و الحمدالله اکثر کابینه آقای پزشکان این خصوصیت را دارند. پاکدست بودن در رابطه با وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی و پرهیز از نگرش سیاسی در مورد او صدق می‌کند.

این نماینده موافق وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در رابطه با اینکه وزیر پیشنهادی برنامه هفتم توسعه را راهبرد خود قرار داده است، ادامه داد: در این برنامه اقدام‌های راهگشایی برای وزارت جهاد کشاورزی گذاشته شده و شناسنامه‌دار کردن محصولات، کاهش ۵۰ درصدی واردات دانه‌های روغنی، تولید و صادرات محصولات گلخانه‌ای بزرگ مقیاس و ارتقای بهره‌وری و همچنین تأمین به موقع نهاده‌های کشاورزی از دیگر مواردی است که مطابق برنامه توسعه باید اتفاق بیفتد و مورد توجه وزیر پیشنهادی است.

مصطفوی افزود: توجه به تولید محصولات سالم و دانش‌پایه کردن فعالیت‌های کشاورزی و توجه به کاهش ریسک فعالیت‌های کشاورزی به افزایش پوشش بیمه محصولات کشاورزی و همینطور بیمه تأمین اجتماعی تولید کنندگان بخش کشاورزی و تاکید بر فساد ستیزی از جمله برنامه‌های برجسته وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی است.