تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3752387
شناسه : 3752387
تاریخ :
داراب میزبان فاز نخست طرح بزرگ زیست محیطی شرق فارس اقتصاد ایران: شیراز- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس گفت: فاز نخست یکی از بزرگترین طرح‌های زیست‌محیطی شرق فارس در شهر داراب آماده بهره‌برداری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی شبانی در دیدار رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس گفت: در سال گذشته که بر اثر استمرار خشکسالی‌ها و کاهش شدید ذخایر آب سد رودبال، تعدادی از شهرها و روستاهای شرقی فارس دچار تنش آبی شدید شدند، شهرستان داراب در معرض بیشترین چالش ناشی از آن بود که پیگیری‌های اثربخش نماینده و حمایت‌های ویژه وزارت نیرو و مسؤولین ارشد استان فارس همراه با تلاش‌های شبانه روزی شرکت آبفا فارس و ایجاد مجموعه‌ای از منابع جدید آبرسانی، منتج به مدیریت بحران و جلوگیری از بروز تنش‌های اجتماعی ناشی از آن شد.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر پروژه‌های آبرسانی قابل توجهی با صرف اعتباری چشمگیر در شهرستان داراب اجرا شده است، اظهار داشت: در ماه گذشته نیز ۲ طرح آبرسانی شامل پروژه تأمین آب روستای شهرک فجر و طرح آبرسانی به جنت شهر وارد مدار بهره برداری شد.

شبانی اضافه کرد: طرح‌های تأمین آب دیگری بر اساس اولویت در شهرستان داراب در حال اجراست که با توجه به تخصیص اعتبارات مورد نیاز، عملیات اجرای این طرح‌ها سرعت می‌یابد.

او یادآور شد: علاوه بر طرح‌های آبرسانی گسترده‌ای که طی سال‌های اخیر در شهرستان داراب اجرا شده است، طرح‌های زیاد دیگری نیز مورد لزوم است که اجرای آن محتاج تخصیص اعتبارات مورد نیاز است.

مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: فاز نخست یکی از بزرگترین طرح‌های زیست محیطی شرق استان فارس نیز در قالب احداث تأسیسات جمع آوری، تصفیه و دفع بهداشتی فاضلاب شهر داراب، مراحل پایانی اجرا را طی می‌کند که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

شبانی خاطر نشان کرد: شرکت آبفا فارس طرح‌های تشویقی و تسهیلی مناسب و مطلوبی را برای خرید انشعاب فاضلاب توسط مردم در نظر گرفته است که امیدواریم مردم فهیم این شهر با خرید انشعاب هم به توسعه‌ی شهر کمک کنند و هم ما را در ارائه خدمات بهتر یاری دهند.

به گفته رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت آبفا فارس، طرح جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب، باعث به نتیجه رسیدن توسعه بهداشتی، اقتصادی، صنعتی و کشاورزی در منطقه می‌گردد که کمترین اثر آن اشتغال‌زایی ناشی از آن خواهد بود.