تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3752380
شناسه : 3752380
تاریخ :
ورود ۱۰۰ اتوبوس جدید به پایتخت اقتصاد ایران: عصر خودرو- مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از ورود ۱۰۰ اتوبوس جدید به پایتخت خبر داد و گفت: شهرداری تهران به تولیدکنندگان داخلی برای فعال کردن خطوط تولید کمک می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، مهدی علیزاده در مورد سرفاصله حرکت اتوبوس‌های تهران با بیان اینکه در خطوط عادی نیم ساعت تا 45 دقیقه معطلی داریم؛ اما در خطوط بی آرتی سرفاصله بین 4 تا 5 دقیقه است، گفت: البته در زمان بارندگی و تصادف این سرفاصله حرکت قطارها افزایش می یابد.

وی در مورد حواشی خرید اتوبوس از تولیدکنندگان داخلی با تأکید بر اینکه تا کنون 20 همت با تولیدکننده داخلی قرارداد بستیم و حدود 500 دستگاه اتوبوس نیز تحویل داده شده است، گفت: دقت داشته باشید که 10 سال خطوط تولید اتوبوس تعطیل بوده و شهرداری تهران در این دوره، تولیدکنندگان داخلی را برای فعال کردن خطوط حتی کمک کرده است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با تأکید بر اینکه شهرداری تهران به شرکت عقاب پیش پرداخت و میان پرداخت داده و آنها نیز تقریبا هفته‌ای 15 دستگاه اتوبوس تحویل می‌دهند، گفت: شرکت اسنا نیز تاکنون 116 دستگاه اتوبوس تحویل داده و حالا 100 دستگاه آماده تحویل دارد و با دادن ملک مورد تأیید این اتوبوس‌ها را تحویل می‌دهد.

وی تأکید کرد:  این فرایندها اداری است و تولید کننده نیز دغدغه‌های خود را دارد و ما برای همه قراردادها ضمانت اجرایی گرفتیم و حتی قراردادمان را با یک خودروساز لغو کردیم؛ اما هنوز مسیر در جریان است و حتی برخی نهادها اصرار دارند که برای حمایت از تولید داخلی این قرارداد فسخ شده را ادامه دهیم.