تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3752374
شناسه : 3752374
تاریخ :
۶۹۰ واحد خون توسط بانوان خراسان جنوبی اهدا شده است اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی از اهدای خون ۶۹۰ بانو از ابتدای امسال در استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کامبیز مهدی زاده صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای امسال ۱۲ هزار نفر جهت اهدای خون به مراکز خونگیری مراجعه کرده‌اند که هزار و۷۲ نفر از این تعداد را بانوان تشکیل داده‌اند.

وی گفت: ۶۹۰ واحد خون توسط بانوان در استان اهدا شده است که با توجه به جمعیت استان و میزان مشارکت کمتر توسط بانوان تلاش خواهیم کرد تا این تعداد افزایش پیدا کند هرچند با همین شرایط هم از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان خراسان جنوبی از مشارکت بیش از ۷ درصدی بانوان در استان خبر داد و افزود: میانگین اهدای خون در کشور حدود ۴ و نیم درصد است و خوشبختانه این میزان در استان خراسان جنوبی بیش از ۷ درصد است.

مهدی زاده افزود: امیدواریم با برنامه‌هایی که برای افزایش میزان مشارکت بانوان در نظر گرفته شده است این امر مهم محقق شود.

وی همچنین از تأمین نزدیک به ۸۸۰ واحد خون مورد نیاز مراکز درمانی در تیم‌های سیار استان خراسان جنوبی در داخل و خارج شهر، طی سال جاری خبر داد.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: هزار و۱۱۱ نفر در سال جاری جهت اهدای خون به تیم‌های سیار خونگیری مراجعه کردند که ۸۷۹ نفر از آنها موفق به اهدای خون شدند.

مهدی زاده ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۱۱ هزار و ۴۹۴ نفر از مردم استان اقدام به اهدای خون کرده‌اند که ۹ هزار و۴۰۰ نفر موفق به این امر خداپسندانه شده‌اند.

وی گفت: بخشی از خون مورد نیاز مراکز درمانی از طریق تیم‌های سیار که در مراکز شهرستان‌ها و برخی روستاها و ادارات و سازمان‌ها مستقر می‌شوند تأمین می‌شود تا دسترسی عادلانه تمامی هموطنان به کار خداپسندانه اهدای خون و نیاز روز افزون خون و فرآورده مراکز درمانی با کمک عزیزانی که حتی در دورترین نقاط استان هستند فراهم شود.

وی تاکید کرد: این آمادگی وجود دارد تا در مراکز جمعیتی استان حضور پیدا کنیم و خونگیری از اهداکنندگان را انجام دهیم.