تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3752313
شناسه : 3752313
تاریخ :
فعالیت بیش از ۴۸ هزار نیروی هلال احمر در اربعین اقتصاد ایران: شلمچه _ رئیس جمعیت هلال احمر گفت: داخل کشور بیش از ۴۰ هزار نفر امدادگر، نجاتگر و داوطلب هلال احمر فعالیت دارند، در خاک عراق نیز مجموعاً هشت هزار نفر در حال فعالیت هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی شلمچه در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از مسئولان خوزستان بابت فراهم کردن امکانات بسیار خوب در استان برای زائران، اظهار کرد: با توجه به گرمای هوا، امکانات بسیار خوبی برای تسهیلگری زائران ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه آنچه از گفته‌های مردم مشاهده می‌شود رضایتمندی بسیار خوب از کارها و خدماتی است که توسط نیروهای مختلف برای زائران انجام می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: بیش از ۲۰۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس و خودرو نجات به خاک عراق اعزام کرده‌ایم، همچنین همکاری بسیار خوبی با وزیر بهداشت عراق داشته‌ایم.

کولیوند ادامه داد: اکنون در شهر کاظمین و سامرا یک بیمارستان در اختیار ما است. در شهر نجف نیز علاوه بر بیمارستان امام علی (ع) هلال احمر، چهار بیمارستان عراقی در اختیار همکاران جمعیت هلال احمر قرار دارد.

وی با اعلام اینکه در مسیر نجف تا کربلا چهار بیمارستان عراق در اختیار ما است، عنوان کرد: علاوه بر آن ۳۲ پایگاه سطح یک، ۲ و ۳ خدمت رسانی می‌کنند. در شهر کربلا نیز ۶ بیمارستان و بیش از ۷۰۰ پایگاه سطح یک، ۲ و ۳ خدمت رسانی می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: همچنین یک هزار و ۵۰۰ موکب مردمی خدمات بهداشت و درمان ارائه می‌کنند.

کولیوند با بیان اینکه ۶ هزار نفر در خاک عراق خدمات سلامت ارائه می‌کنند، اظهار کرد: ۲ هزار نفر به عنوان طبیب الدوار کار خدمت رسانی را انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد: همکاران بهداشت محیط و مدیریت بیماری واگیر، رصد، پایش نظارت انجام می‌دهند و خوشبختانه تا امروز گزارشی از بیماری‌های واگیر و شایع نداشته‌ایم.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: به رغم گرمای زیاد هوا، در خصوص گرمازدگی تلفات نداشته‌ایم.

کولیوند با اشاره به ۲ حادثه ترافیکی گفت: بلافاصله پس از حادثه، توسط جمعیت هلال احمر و با همکاری اورژانس عراق و حشدالشعبی نیز خدمات رسانی انجام شد. اما ۹۲ مصدوم تا کنون به خاک کشور اعزام شده‌اند.

وی با اعلام اینکه همکاری بسیار خوبی بین نیروهای مردمی عراق و گروه‌هایی که خدمت رسانی می‌کنند با هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، عنوان کرد: تا کنون نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد استقبال بیشتری توسط زائران صورت گرفته که این نشان از برنامه ریزی خوب ستاد اربعین است و اگر شرایط با همین روند پیش رود، بعید است گره ترافیکی در تردد زائران داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در زمینه آب خنک، یخ و تغذیه نیز تمهیدات خوبی دیده شده است.

کولیوند تصریح کرد: ۲۳ فروند بالگرد به صورت آماده باش هستند و امسال وزیر عراق مجوز پروازهای هلال احمر را در آسمان عراق داده است و اگر خدایی نکرده اتفاقی رخ دهد و نیاز به بالگرد باشد می‌توان از بالگردهای جمعیت هلال احمر برای اعزام به آسمان عراق استفاده کرد.

وی با بیان اینکه در داخل کشور بیش از ۴۰ هزار نفر امدادگر، نجاتگر و داوطلب هلال احمر فعالیت دارند، اظهار کرد: در خاک عراق نیز مجموعاً هشت هزار نفر در حال فعالیت هستند.

رئیس جمعیت هلال احمر در خصوص پایگاه‌های جاده‌ای، عنوان کرد: در داخل کشور عراق بین هر ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر، یک پایگاه جاده‌ای داریم و پلیس عراق و حشد الشعبی با ما همکاری دارند، همچنین در داخل کشور از مرزهای شرقی و محورهای مواصلاتی تا این محل، پایگاه، شعبه و ایستگاه‌های سیار داریم.