تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3752173
شناسه : 3752173
تاریخ :
مانع‌تراشی نتانیاهو بر سر راه توافق برای ادامه جنگ اقتصاد ایران: حماس تاکید کرد: پس از شنیدن صحبت‌های میانجی‌ها در رابطه با آنچه در مذاکرات اخیر در دوحه گذشت، مطمئن شدیم که نتانیاهو همچنان در حال مانع‌تراشی بر سر راه توافق است و شروط و خواسته‌های جدیدی را مطرح می‌کند تا تلاش‌های میانجی‌ها را به شکست بکشاند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که در راستای پافشاری بر جلوگیری از ریخته شدن خون ملت و پایان دادن به جنگ نسل‌کشی، پاکسازی نژادی و جنایات وحشیانه دولت و ارتش اشغالگر صهونیستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه، با مسئولیت‌پذیری کامل با تلاش‌های برادران میانجی مصری و قطری و تمامی طرح‌های پیشنهادی برای رسیدن به توافق آتش‌بس و توقف جنگ علیه ملت فلسطین و مبادله اسرا تعامل داشته است.

این جنبش در بیانیه‌ای عنوان کرد که در تاریخ 2024/5/6 موافقت خود را با طرح پیشنهادی میانجی‌ها اعلام کرد و از طرح اعلام شده توسط بایدن رئیس جمهور آمریکا و قطعنامه شورای امنیت استقبال کرد و با طرح پیشنهادی اخیر واسطه‌ها نیز تعاملی مثبت داشت و در تاریخ 2024/7/2 موافقت خود را با آن اعلام کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در پی صدور بیانیه سه جانبه (آمریکا، مصر و قطر)، حماس از میانجی‌ها درخواست کرد طرحی را برای اجرای آنچه به این جنبش عرضه کرده بودند و این جنبش با آن موافقت کرده بود، ارائه دهند تا مذاکرات به دلیل تعلل نتانیاهو و شرط‌گذاری‌های بیشتر او و مانع‌تراشی بر سر راه رسیدن به توافق به منظور تحقق استراتژی او مبنی بر خرید وقت بیشتر و طولانی کردن جنگ، در یک دور باطل ادامه پیدا نکند.

حماس تاکید کرد: پس از شنیدن صحبت‌های میانجی‌ها در رابطه با آنچه در مذاکرات اخیر در دوحه گذشت، بار دیگر مطمئن شدیم که نتانیاهو همچنان در حال مانع‌تراشی بر سر راه توافق است و شروط و خواسته‌های جدیدی را مطرح می‌کند تا تلاش‌های میانجی‌ها را به شکست بکشاند و جنگ را ادامه دهد.

در این بیانیه آمده است: طرح پیشنهادی جدید پاسخگوی خواسته‌ها و شروط نتانیاهو به ویژه مخالفت او با توقف کامل جنگ و خروج نیروهای اسرائیلی از نوار غزه و اصرار او بر ادامه اشغال تقاطع نتساریم، گذرگاه رفح و محور فیلادلفیا است کما اینکه او شروط جدیدی را در رابطه با پرونده مبادله اسرا وضع کرده و از برخی بندهای دیگر عقب نشسته که این مسائل مانع رسیدن به توافق مبادله اسرا خواهد شد.

جنبش حماس تاکید کرد که ما نتانیاهو را مسئول کامل شکست تلاش‌های میانجی‌ها و ممانعت از رسیدن به توافق و مسئول جان اسرای اسرائیلی می‌دانیم که همانند ملت فلسطین در نوار غزه به سبب ادامه حملات و بمباران‌های دشمن با هدف نابودی کامل زندگی در این باریکه، در معرض خطر هستند.

در پایان این بیانیه آمده است: ما در جنبش حماس ضمن تاکید بر پایبندی به طرح اعلام شده توسط بایدن و قطعنامه شورای امنیت که در دوم جولای موافقت خود را با آن اعلام کردیم، از میانجی‌ها می‌خواهیم به مسئولیت‌های خود عمل کرده و رژیم اشغالگر را برای اجرای آنچه بر سر آن توافق شده، تحت فشار قرار دهند.

انتهای پیام/