تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3752169
شناسه : 3752169
تاریخ :
نام‌نویسی و پرداخت آورده ۵۰ هزار خوزستانی در طرح نهضت ملی مسکن اقتصاد ایران: اهواز _ استاندار خوزستان گفت: حدود ۵۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان نام‌نویسی و پرداخت آورده داشته‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز یکشنبه در نشست شورای مسکن خوزستان اظهار کرد: خوشبختانه کار ساخت و ساز و عمران مسکن به خوبی در حال پیشرفت است؛ در زمینه شناسایی اراضی و ایجاد زیرساخت‌های لازم تلاش‌های خوبی توسط مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن صورت گرفته است.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان نام‌نویسی و پرداخت آورده داشته‌اند. تقسیم مشارکت در تأمین مالی بین راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و دستگاه مربوطه انجام شده است.

استاندار خوزستان ادامه داد: از محل صندوق ملی مسکن ۱۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های مسکن اختصاص یافته است و همین رقم نیز توسط سازمان برنامه و بودجه و دستگاه ذیربط در نظر گرفته خواهد شد تا زیرساخت این پنجاه هزار واحد که شامل آسفالت، جدول، آب و برق و فاضلاب می‌شود تکمیل شود.

حسینی محراب ادامه داد: در اهواز، دزفول و اندیمشک تعدادی از واحدهای مسکونی رو به اتمام هستند و امیدواریم تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید در اختیار مالکان قرار داده شوند.

وی گفت: حدود ۲۵ هزار واحد در طرح‌های مسکن مهر خوزستان از گذشته باقی مانده بود که خوشبختانه حدود نیمی از آنها ساماندهی شد و نیم دیگر که مربوط به تعاونی‌ها هستند نیاز به تصمیمات توسط مراجع ذیربط دارد تا از طریق فرآیندهای قانونی این واحدها در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساخته شوند.

استاندار خوزستان افزود: در جلسه امروز همچنین مصوب شد پادگان شهید زین‌الدین که بین اندیمشک و شوش واقع شده است به عنوان یک شهرک جدید مسکونی شناسایی شود که حدود ۱۵۰۰ هکتار اراضی مسکونی به ظرفیت بخش مسکن استان اضافه می‌کند. در مجاورت آن نیز ساخت شهرک‌های صنعتی و صنایع تبدیلی پیش‌بینی شده است.

حسینی محراب عنوان کرد: حدود ۳ هزار و ۴۰۰ قطعه زمین نیز برای طرح جوانی جمعیت تأمین شده است البته بیش از ۵۷ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که در قبال همه آنها متعهد به تأمین زمین هستیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: در زمینه صدور پروانه در بافت‌های فرسوده خوزستان رتبه سوم کشور را دارد. کار ساخت و ساز و بازسازی در بافت‌های فرسوده یکی از راه‌های تأمین مسکن است و به شهرداری‌ها و مالکان ساکن در این بافت‌ها توصیه می‌کنیم با همکاری با یکدیگر نسبت به ساخت مجتمع‌های مسکونی و تبدیل به احسن کردن املاک خود اقدام نمایند.