تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3752162
شناسه : 3752162
تاریخ :
۱۲ درصد متقاضیان طرح جوانی جمعیت در استان خوزستان هستند اقتصاد ایران: اهواز _ مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۱۲ درصد متقاضیان طرح جوانی جمعیت کل کشور در استان خوزستان هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود بیات منش عصر امروز یکشنبه در نشست شورای مسکن خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد کل ثبت نام کنندگان طرح جوانی جمعیت در کشور بیش از ۵۳۰ هزار نفر است که از این تعداد حدود ۱۲ درصد سهم استان خوزستان است.

وی افزود: در حال حاضر در ۸ شهر استان، بیش از ۳ هزار قطعه زمین به متقاضیان این طرح تخصیص داده شده و در گام بعدی حدود یک هزار و ۵۰۰ قطعه در ۶ شهر استان واگذار خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: بسیاری از اراضی حاشیه شهرها مشکلاتی از لحاظ طرح‌گذاری شهری، فیزیکی و توپوگرافی دارند یا کاربری کشاورزی دارند که باعث محدودیت‌هایی در اجرا و پیشبرد طرح شده است.

بیات منش ادامه داد: در شهرهای ماهشهر، دزفول، آبادان و خرمشهر زمین‌ها احصا شده و عملیات آماده‌سازی زمین‌ها هم پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: بر اساس قانون طرح جوانی جمعیت، دو طیف از خانواده‌ها تحت پوشش طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستند. بخش اول خانواده‌های دارای سه فرزند که تولد فرزند سومشان از ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ به بعد است و بخش دیگر خانواده‌های دارای چهار فرزند که چهار فرزند زیر ۲۰ سال دارند. یعنی فرزند چهارم از تاریخ یک فروردین ۱۳۸۳ به بعد متولد شده باشد.

همچنین در این نشست علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان گفت: حدود ۵۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان نام‌نویسی و پرداخت آورده داشته‌اند و تقسیم مشارکت در تأمین مالی بین راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و دستگاه مربوطه انجام شده است.

استاندار خوزستان توضیح داد: خوشبختانه کار ساخت و ساز و عمران مسکن به خوبی در حال پیشرفت است؛ در زمینه شناسایی اراضی و ایجاد زیرساخت‌های لازم تلاش‌های خوبی توسط مسکن و شهرسازی و بنیاد مسکن صورت گرفته است.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در استان نام‌نویسی و پرداخت آورده داشته‌اند و تقسیم مشارکت در تأمین مالی بین راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و دستگاه مربوطه انجام شده است.

حسینی محراب ادامه داد: از محل صندوق ملی مسکن ۱۵۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های مسکن اختصاص یافته است و همین رقم نیز توسط سازمان برنامه و بودجه و دستگاه ذیربط در نظر گرفته خواهد شد تا زیرساخت این پنجاه هزار واحد که شامل آسفالت، جدول، آب و برق و فاضلاب می‌شود تکمیل شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: در اهواز، دزفول و اندیمشک تعدادی از واحدهای مسکونی رو به اتمام هستند و امیدواریم تا قبل از شروع سال تحصیلی جدید در اختیار مالکان قرار داده شوند.

حسینی محراب گفت: حدود ۲۵ هزار واحد در طرح‌های مسکن مهر خوزستان از گذشته باقی مانده بود که خوشبختانه حدود نیمی از آنها ساماندهی شد و نیم دیگر که مربوط به تعاونی‌ها هستند نیاز به تصمیمات توسط مراجع ذیربط دارد تا از طریق فرآیندهای قانونی این واحدها در قالب طرح نهضت ملی مسکن ساخته شوند.

استاندار خوزستان افزود: در جلسه امروز همچنین مصوب شد پادگان شهید زین‌الدین که بین اندیمشک و شوش واقع شده است به عنوان یک شهرک جدید مسکونی شناسایی شود که حدود ۱۵۰۰ هکتار اراضی مسکونی به ظرفیت بخش مسکن استان اضافه می‌کند. در مجاورت آن نیز ساخت شهرک‌های صنعتی و صنایع تبدیلی پیش‌بینی شده است.

حسینی محراب عنوان کرد: حدود ۳۴۰۰ قطعه زمین نیز برای طرح جوانی جمعیت تأمین شده است البته بیش از ۵۷ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که در قبال همه آنها متعهد به تأمین زمین هستیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: در زمینه صدور پروانه در بافت‌های فرسوده خوزستان رتبه سوم کشور را دارد. کار ساخت و ساز و بازسازی در بافت‌های فرسوده یکی از راههای تأمین مسکن است و به شهرداری‌ها و مالکان ساکن در این بافت‌ها توصیه می‌کنیم با همکاری با یکدیگر نسبت به ساخت مجتمع‌های مسکونی و تبدیل به احسن کردن املاک خود اقدام کنند.