تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3752144
شناسه : 3752144
تاریخ :
رسانه عبری: امضای توافق به معنای از دست دادن ائتلاف است اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان پیش بینی کرد در صورت امضای توافق، نتانیاهو مجبور خواهد بود یا کابینه را منحل کند یا کابینه اقلیت تشکیل دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه معاریو در گزارشی که امروز یک شنبه آن را منشر کرد، خبر داد، اطرافیان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر نگران آن هستند که امضای توافق با حماس به معنای به محاق رفتن آینده سیاسی او شود.

به گفته این اطرافیان، در صورت امضای توافق مبادله اسرا و پایان جنگ، نتانیاهو مجبور خواهد شد یا کابینه راستگرا را منحل کند یا کابینه اقلیت تشکیل دهد.

معاریو در توصیف این شرایط نوشت، در صورت موافقت کابینه با توافق مبادله اسرا با حماس، بن گویر و سموتریچ از ائتلاف خارج شده و کابینه به یک کابینه اقلیت تبدیل می‌شود.

اما خروج آنها نمی‌تواند منجر به سقوط کابینه شود، زیرا تا زمانی که ائتلاف اکثریت دیگری در کنست تشکیل نشود، این امر میسر نمی‌شود، چون به طور حتم احزاب خارج شده از ائتلاف نتانیاهو به ائتلاف دیگری علیه او نخواهند پیوست، چنین اکثریتی شکل نخواهد گرفت.

به نوشته معاریو این پیش بینی‌ها همگی در شرایطی است که گشایشی واقعی و نه نمایشی در مذاکرات به وجود آید.

با این حال این رسانه عبری زبان فاش کرد، بزرگترین نگرانی بنیامین نتانیاهو به خروج تندروهای ائتلافش مربوط نمی‌شود، او گرچه از خروج احزاب تحت رهبری بن گویر و سموتریچ ناراحت می‌شود اما نگرانی اصلی او از دست رفتن اکثریت در ائتلاف است و ظاهرا تسلیم این واقعیت و این سناریو هم شده است.

با این حال در گفتگوهایی که اخیرا به شکل شبه رسمی با بن گویر و سموتریچ صورت گرفته، به آنها به نمایندگی از نخست وزیر اطلاع داده شده است که نتانیاهو با هیچ توافقی که دست اسرائیل را برای بازگشت به جنگ باز نگذارد موافقت نخواهد کرد.

انتهای پیام/