تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3752073
شناسه : 3752073
تاریخ :
نشریه تایم دروغ‌های نتانیاهو را فاش کرد اقتصاد ایران: نشریه تایم که مدتی قبل گفتگویی را با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی انجام داده بود، حالا دروغ‌های وی در جریان این مصاحبه را فاش کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتانیاهو اوایل ماه جاری در مصاحبه‌ای با این نشریه آمریکایی اظهاراتی را برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبانش مطرح کرده است. حالا نشریه تایم گفته است که بسیاری از حرف‌های او «نادرست» بوده‌اند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این مصاحبه در مورد حمایت ضمنی و مستقیم از حماس قبل از عملیات 7 اکتبر، گفته بود: این تنها دولت من نیست. دولت قبل و بعد از من نیز حمایت کرده‌اند. ضمن اینکه دولت من از حماس حمایت مالی نمی‌کرد.

با این حال تایم با استناد به گزارش‌هایی، می‌نویسد که دولت قبلی نتانیاهو در سال 2014 شروع به انتقال 30 میلیون دلار در ماه به نوار غزه کرده بود.

علاوه بر این زمانی که روابط تشکیلات خودگردان فلسطین با حماس در سال 2018 دچار مشکل شد، دولت نتانیاهو کمک‌های مالی را «در چمدان» به اعضای وابسته به این گروه تحویل می‌داد.

در این دوره وجوه نقدی از کشور قطر می‌توانست به نوار غزه و حماس برسد تا اینکه نفتالی بنت نخست وزیر سابق انتقال این مبالغ را در سال 2021 قطع کرد.

در بخش دیگری از این مصاحبه نتانیاهو ادعا کرده بود: فکر نمی‌کنم آنقدر تفاوت ایجاد کند، زیرا موضوع اصلی انتقال سلاح و مهمات از صحرای سینا به غزه بود. این چیزی است که آنها را توانمند کرد؛ چندان مساله پول مطرح نبود، مسئله نحوه دسترسی بود.

نتانیاهو، در این مصاحبه همچنین اظهار حمایت خود از حماس را رد کرده است. این در حالی است که ظاهراً نخست‌وزیر اسرائیل در سال 2012 به یک روزنامه‌نگار به نام دن مارگالیت گفته است حماس باید به عنوان «وزنه تعادلی در برابر تشکیلات خودگردان فلسطین» باقی بماند.

انتهای پیام/