تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3752039
شناسه : 3752039
تاریخ :
بذرپاش: ۱۰ فروند هواپیما در ۲ ماه گذشته وارد کشور شد اقتصاد ایران: وزیر راه و شهرسازی گفت: طی ۲ ماه گذشته بیش از ۱۰ فروند هواپیما وارد کشور شده و در حال حاضر مسیر ورود هواپیما کاملا باز است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم برای واگذاری فرودگاه‌های بزرگ به شرکت‌های هواپیمایی اعلام آمادگی کرده بود و از ابتدا جهت‌گیری ما در وزارتخانه فعال‌سازی شرکت‌های هواپیمایی در بحث وارد کردن و خرید هواپیما بود و به‌جای اینکه دولت وارد خرید هواپیما شود، ایرلاین‌ها را فعال کردیم؛ زیرا معتقدیم شرکت‌های هواپیمایی با توجه به تحریم‌ها عملکرد بهتری دارند و دولت باید وظیفه پشتیبانی را بر عهده داشته باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دو ماه بیش از ۱۰ هواپیما وارد کشور شده است، گفت: در حال حاضر مسیر ورود هواپیما کاملاً باز است و دولت ارز مبادله‌ای با هماهنگی بانک مرکزی برای این شرکت‌ها تأمین کرده است. همچنین با شورای عالی امنیت ملی برای ترخیص قطعات و هواپیما در کمترین زمان ممکن هماهنگی انجام شده است.

بذرپاش با تاکید بر اینکه بانک مسکن از محل صندوق توسعه ملی باید به مدار واردات ناوگان هوایی وارد شود و تسهیلات مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی را تأمین کند، گفت: قرار بود صندوق توسعه ملی ۲ میلیارد دلار در بانک مسکن سپرده گذاری کند تا به عنوان تسهیلات ارزان ارزی در حوزه حمل و نقل سرمایه گذاری شود. در همین راستا توافقنامه‌ای با صندوق توسعه ملی منعقد و تمهیدات لازم از سوی بانک مسکن اندیشیده شد و گزارش‌های شرکت‌های هواپیمایی نوید واردات تعداد قابل توجهی هواپیما در سال آینده را می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی از رفع مشکلات و موانع ورود ناوگان خارجی برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: در عملیات اربعین امسال شاهد رشد خوبی در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و هوایی و سایر شقوق هستیم.