تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3752024
شناسه : 3752024
تاریخ :
شوک به دیزنی و وارنر برادرز: قاضی از آغاز به‌ کار سرویس استریم ورزشی جلوگیری کرد اقتصاد ایران: یکی از قاضی‌های آمریکا از راه‌اندازی سرویس استریم ورزشی متعلق به دیزنی و وارنر برادرز جلوگیری کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

بنابر گزارش رویترز، قاضی فدرال ایالات متحده آمریکا از راه‌اندازی سرویس استریم ورزشی متعلق به دیزنی و وارنر برادرز و فاکس به‌دلیل مسائل ضدرقابتی جلوگیری کرد.

شرکت FuboTV، سرویس استریم ویدئو ورزشی، در بهمن و اسفند ۱۴۰۳ علیه سه غول رسانه‌ای والت دیزنی و فاکس و وارنر برادرز دیسکوری شکایتی تنظیم کرد. در آن شکایت آمده بود که این شرکت‌های رسانه‌ای قصد داشتند سرویس Venu Sports را راه‌اندازی کنند که هزاران رویداد ورزشی حرفه‌ای و دانشگاهی را در برنامه‌ای واحد جمع‌آوری کند. قرار بود این سرویس جدید پاییز امسال رونمایی شود.

شرکت FuboTV معتقد است که هدف از تولید سرویس استریم ویدئو ورزشی Venu Sports گرفتن کل سهام بازار است که مانع رقابت سالم می‌شود. والت دیزنی و فاکس و وارنر برادرز دیسکوری قصد دارند بعد از گرفتن سهم عمده‌ی بازار استریم ویدئو ورزشی، قیمت‌ اشتراک خود را به‌مرور افزایش دهند که این اتفاق به‌ضرر کسب‌و‌کارهای رقیب و مصرف‌کنندگان خواهد بود.

سرویس Venu Sports در ابتدا قصد داشت با قیمت رقابتی ۴۲٫۹۹ دلار در ماه راه‌اندازی شود و تقریباً ۱۴ شبکه ورزشی ازجمله کانال‌های مختلف ESPN، فاکس، TNT ،TBS و سرویس استریم ESPN+ را به علاقه‌مندان دنیای ورزش ارائه دهد.

قاضی مارگارت گارنت در دادگاه ناحیه‌ای ایالات متحده بیان کرد: «شرکای رسانه‌ای Venu Sports می‌توانند با اعمال کنترل تقریباً انحصاری روی حقوق ورزشی، مانع ورود رقبای جدید به بازار شوند. شرکای مشترک این پروژه نیز به‌صراحت موافقت کردند که از حمایت پلتفرم‌های دیگر مانند Venu Sports، برای حداقل سه سال آینده خودداری کنند.»

مقالات مرتبط
  • بهترین اپلیکیشن های پخش زنده فوتبال اندروید و آیفون
  • قرارداد نجومی ۷۷ میلیارد دلاری: NBA حق پخش بازی‌های بسکتبال را به آمازون پرایم، ESPN و دیزنی واگذار کرد

والت دیزنی و فاکس و وارنر برادرز دیسکوری در بیانیه‌ای اعلام کردند که استدلال‌های فوبو اشتباه است و قصد دارند علیه این حکم در دادگاه تجدیدنظر اعتراض کنند. آن‌‌ها در ادامه‌ی بیانیه‌ی رسمی خود نوشتند: «سرویس استریم Venu Sports گزینه‌ای رقابتی است که هدف آن افزایش انتخاب مصرف‌کننده با دسترسی به بخشی از بینندگان است که در‌حال‌حاضر، شرکت‌های موجود ارائه‌دهنده‌ی استریم ورزشی پوشش نمی‌دهند.»