تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3751998
شناسه : 3751998
تاریخ :
اصلاح طلبان وفادار به انقلاب هستند اقتصاد ایران: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اصلاح طلبان فرزندان ایران و برخاسته از انقلاب و وفادار به انقلاب هستند و سیاست ما نباید حذف باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دفاع از برنامه‌ها و سوابق خود در جلسه رأی اعتماد مجلس گفت: در هفته گذشته در کمیسیون‌ها حاضر شدم و در آنجا مسئله اصلی بحث مجلس ششم و مسائل مرتبط با مجلس ششم بود. ابتدا عرض کنم جایگاه وزارت کار در دنیا چه بوده است و برنامه اصلی پزشکیان که همان وفاق ملی است چقدر با وزارت کار همخوانی دارد. اندیشمندانی که به دنبال اصلاح و نه دگرگونی نظام سیاسی بودند، راه حل را در تغییر نگرش‌ها دیدند.

وی افزود: برای من به عنوان کسی که بیشتر پژوهشگر بودم و در دانشگاه کار کرده است، این سوال بود که چگونه می‌توان ثبات سیاسی بر ایران حاکم کنیم و منازعات سیاسی را تبدیل به وفاق ملی کنیم. در ایران از انقلاب مشروطه تاکنون آن چیزی که بر کشور حاکم بوده است، منازعات نه بین دشمنان و دوستان بلکه بین تحولخواهان بوده است. در انقلاب مشروطه شیخ فضل الله نوری، آیت الله بهبهانی و ستارخان به دست چه کسانی کشته شدند؟ نه به دست دشمنان مشروطه بلکه به دست خود مشروطه خواهان بود.

وزیر پیشنهادی وزارت کار گفت: امروز ۲۸ مرداد است و ۲۸ مرداد زمانی به کودتا منجر شد که همه کشورها در استقلال موفق شدند و منافع خودشان را ملی کردند اما چرا ما نتوانستیم؟ چرا ۲۸ مرداد چون داغی بر دل ایرانیان ماند؟ آن چیزی که تاکنون بر کشور حاکم بوده، اختلافات بین برادران بوده است.

وی افزود: اختلافات خانمان‌سوز امکان فرصت‌سازی را به ما نمی‌دهد و من بیش از ۲۰ سال در این زمینه کار کرده‌ام.

میدری گفت: بر این باورم که اصلاح طلبان فرزندان ایران و برخاسته از انقلاب و وفادار به انقلاب هستند و سیاست ما نباید حذف باشد.