تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751976
شناسه : 3751976
تاریخ :
پاکسازی ۲ هکتار گیاه مهاجم سنبل آبی در غرب تالاب انزلی اقتصاد ایران: رشت- مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: ۲ هکتار از محل تردد قایق‌ها در غرب تالاب بین‌المللی انزلی در محدوده آبکنار از گیاه مهاجم سنبل آبی پاکسازی شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه عشوری اظهار کرد: ۲ محل تردد قایق‌ها به وسعت ۲ هکتار از منطقه غربی تالاب بین المللی انزلی، در محدوده آبکنار با دستگاه دروگر، با همکاری جمعی از محیط‌بانان، ساکنان حاشیه تالاب و اسکله‌داران از گیاه مهاجم سنبل آبی پاکسازی شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با اشاره به رشد سریع و بی سابقه این گونه مهاجم در تالاب انزلی، گفت: گیلان با داشتن ۳۱ هزار هکتار عرصه آبی، به لحاظ برخورداری از اکوسیستم‌های آبی و لزوم حفظ آن‌ها، از مناطق مهم و حساس کشور است.

وی با بیان اینکه تالاب بین‌المللی انزلی ۲۰ هزار هکتار وسعت دارد، افزود: این تالاب از شمال به بندر انزلی، از جنوب به صومعه سرا، از شرق به خمام، از جنوب شرقی به رشت و از غرب به کپورچال و آبکنار انزلی منتهی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: گونه سنبل آبی یکی از ۱۰ گونه گیاهان مهاجم دنیاست که وقتی به یک عرصه آبی وارد می‌شود، در مدت ۲ هفته می‌تواند جمعیت خود را به میزان ۲ برابر افزایش دهد.

عشوری افزود: گیاه مهاجم سنبل آبی به‌عنوان گونه زینتی وارد اکوسیستم آبی کشور شد و به دلیل تکثیر سریع و پوشاندن سطح آب، مانع ورود نور و اکسیژن به داخل آب شده و علاوه بر به خطر انداختن حیات آبزیان، با تولید لجن، باعث خشک شدن پهنه‌های آبی می‌شود.