تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3751968
شناسه : 3751968
تاریخ :
میدری اصلاح‌طلبی تندرو است و سوءسابقه دارد اقتصاد ایران: نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: گزینه پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزو اصلاح طلبان تندرو است و سابقه خوبی به لحاظ سیاسی ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام قاسم روانبخش در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه ۲۸ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که مجلس هم پاسخگو است. بله همینطور است و ما هم باید در مقابله خداوند و ملت ایران پاسخگو باشیم.

وی افزود: رأی اعتماد ما به هریک از وزرا به معنای حاکم کردن یک شخص بر جان، مال و ناموس مردم است. دولت محصول مشترک مجلس و رئیس جمهور است، به این معنا که رئیس جمهور گزینه‌های وزارتخانه‌ها را معرفی کرده و ما هم در مجلس طبق قانون اساسی باید انتخاب کنیم و حق مجلس است که با وزرای پیشنهادی موافقت یا مخالفت کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ما با وزیری مخالفت می‌کنیم، هدفمان آن است که فردی قوی‌تر و سالم‌تر به مجلس معرفی شود و این کار نیز عملاً کمک به رئیس جمهور است. یک نقد به وزرای پیشنهادی دارم که کمتر به سوالات مخالفان پاسخ می‌دهند و زمانی که پشت تریبون قرار می‌گیرند، بیشتر مطالب خودشان را مطرح می‌کنند.

روانبخش در ادامه گفت: اصلاح طلب دو معنا دارد که یک معنا اصلاحات رضاخانی و آمریکایی است و یک معنا اصلاح و تغییر با پایبندی به اصول است که اگر اصلاح طلبی با معنای دوم منظور باشد، ما با آن مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: در مقابل یک معنای اصلاح طلبی تغییر تدریجی یک نظام است و متأسفانه بخشی از افرادی که در کشور ادعای اصلاح طلبی کردند، این نگاه را دارند که ما به شدت با آنان مخالف هستیم چرا که آنان به دنبال زیر پا گذاشتن اصول هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کسانی که معتقد به اصلاحات رضاخانی و آمریکایی هستند به ولایت، ولایت فقیه و حکومت دینی اعتقادی ندارند و مبنای فکری آنان که اصلاح طلبان تندرو هستند، اومانیسم و سکولاریسم است. ما با این نوع از اصلاح طلبان زاویه داریم که متأسفانه برخی از افرادی که به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شدند مانند ظفرقندی و میدری جزو این دسته هستند.

روانبخش ادامه داد: اگر کسی به ولایت فقیه اعتقاد داشته باشد، نباید در مقابل مقام معظم رهبری نامه جام زهر را بنویسد. همچنین تحصن در مجلس ششم اقدامی بود که برای دشمن خوراک فراهم کرد.

وی گفت: فارغ از مسائل سیاسی، میدری عملکرد و کارآمدی لازم را هم نداشته و مدیریت وی در زمانی که معاونت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برعهده داشت خوب نبود و در زمان وی جمعیت زیر خط فقر کشور افزایش یافت. مقام معظم رهبری فرمودند در جلسات رأی اعتماد دقت کنید و به افرادی رأی دهید که سوءسابقه نداشته باشند و بر این اساس حتی اگر میدری بابت کارهای گذشته خود هم بگوید پشیمان هستم، اما سوءسابقه دارد.