تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751945
شناسه : 3751945
تاریخ :
۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه کشاورزی در اردبیل افتتاح می‌شود اقتصاد ایران: اردبیل- رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در هفته دولت سال جاری بیش از ۲۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان در اردبیل به بهره برداری می‌رسد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، نوبخت اژدری ظهر یکشنبه در جلسه شورای معاونین جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: این پروژه‌ها در حوزه آب و خاک، امور عشایر، دام و طیور، شرکت شهرک‌های کشاورزی، صنایع کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری است.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه‌ها برای بیش از ۲ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم زمینه اشتغال فراهم می‌شود و یک هزار و ۸۰۳ نفر خانوار از این پروژه‌ها بهره مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه از بین این طرح‌ها ۳ طرح در حوزه آب و خاک با اعتبار ۷۶۰ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۷۹۰ نفر به صورت مستقیم است، تصریح کرد: در حوزه امور عشایر نیز یک طرح با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال، دو طرح در حوزه تولیدات دامی با اعتبار دو هزار و ۶۰۸ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۳۳ نفر، ۱۵ طرح در بخش شهرک‌های کشاورزی با اعتبار ۵ هزار و ۹۳۵ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۳۴۵ نفر، دو طرح در حوزه صنایع کشاورزی با اعتبار ۶۱۰ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۲۵ نفر و چهار طرح در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری با اعتبار ۱۱۸ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۷۱ نفر به بهره برداری می‌رسد.

اژدری گفت: پروژه‌های آبخیزداری، مرغداری، واحدهای گلخانه‌ای، پرورش گاو و گوسفند، شبکه آبیاری کم فشار و آبیاری مدرن، سردخانه، احداث پل عشایر، زهکشی و استخر ذخیره آب از جمله این پروژه‌ها بوده که در هفته دولت در سطح استان افتتاح و مورد بهره برداری قرار می‌گیرند.