تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3751933
شناسه : 3751933
تاریخ :
هشدار رایان ایر درباره گران شدن سفر هوایی در ایرلند اقتصاد ایران: مدیرعامل شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت "رایان ایر" هشدار داد که اعمال محدودیت بر تعداد مسافران این شرکت می‌تواند منجر به افزایش قیمت بلیت‌ هواپیما در تابستان آینده شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، مایکل اولیری، مدیرعامل شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت "رایان ایر" هشدار داد که اعمال محدودیت بر تعداد مسافران این شرکت می‌تواند منجر به افزایش قیمت بلیت‌ هواپیما در تابستان آینده شود.

اولیری روز جمعه گفت که ممکن است برای رعایت قانون سقف سالانه 32 میلیون مسافر در فرودگاه دوبلین طی سال 2025، کاهش تعداد مسافر تا یک میلیون نفر لازم باشد که می‌تواند در نهایت منجر به افزایش نرخ‌ها شود.

این شرکت هواپیمایی همچنین از دولت ایرلند درخواست کمک کرد.

رایان ایر در بیانیه‌ای گفت: در دو هفته گذشته، به شرکت‌های هواپیمایی در فرودگاه دوبلین هشدار داده شده است که در زمستان امسال یا در رویدادهای ورزشی مانند مسابقات بین‌المللی راگبی و لیگ برتر، زمان اضافی برای انجام پرواز دریافت نخواهند کرد.

این شرکت هواپیمایی افزود: اکنون اداره هوانوردی ایرلند (IAA) پیشنهاد کرده است که برای رعایت سقف ترافیک 32 میلیون نفری، ترافیک تابستان 2025 در دوبلین باید تا یک میلیون مسافر کاهش یابد.

در ادامه این بیانیه آمده است: هرگونه کاهش از این دست به گردشگری و اشتغال ایرلند آسیب می‌رساند و منجر به افزایش بسیار زیاد قیمت بلیت برای مسافران و خانواده‌های ایرلندی برای تعطیلات در سال 2025 خواهد شد.

رایان ایر همچنین تاکید کرد که سقف ترافیک 17 ساله دیگر نباید اعمال شود، زیرا این قانون در سال 2007 برای بر طرف کردن نگرانی‌های آن زمان مبنی بر اینکه ترافیک زمینی در اطراف فرودگاه دوبلین در صورت رسیدن تعداد مسافران این فرودگاه به 32 میلیون نفر از ظرفیت جاده‌ای فراتر خواهد رفت، معرفی شد.

در این بیانیه همچنین آمده است: از آنجایی که شرایط تغییر کرده است و تهدیدی برای ترافیک جاده‌ای وجود ندارد، دولت ایرلند اکنون باید برای حذف این سقف ترافیک غیرضروری اما بسیار آسیب‌رسان سال 2007 اقدام کند.

انتهای پیام/