تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3751927
شناسه : 3751927
تاریخ :
میدری در دوران خدمت خود خطاهای راهبردی داشته است اقتصاد ایران: نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: گزینه پیشنهادی وزارت کار، خطاهای راهبردی در طول دوران خدمتش داشته و صلاحیت این وزارتخانه را ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر عباس گودرزی در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه ۲۸ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مجلس شورای اسلامی یک مجلس ولایتمدار است و ما حتماً در جهت توصیه‌های مقام معظم رهبری حرکت خواهیم کرد و بنایمان هم تعامل با دولت است.

وی گفت: البته تعامل با دولت به معنای حمایت از همه افرادی که از سوی دولت به مجلس معرفی شده‌اند نیست و گاهی اوقات مخالفت با برخی از افراد برای حمایت از دولت است.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های رئیس مجلس مبنی بر اینکه صلاحیت وزرای پیشنهادی از سوی دستگاه‌های ذیربط تأیید شده است گفت: برادر عزیزمان گفت که دستگاه‌های امنیتی صلاحیت همه این گزینه‌ها را تأیید کردند؛ باید به این مسئله توجه کرد که مقام معظم رهبری به ما نگفتند که اگر دستگاه‌های چندگانه تأیید کردند، شما سکوت کنید و بررسی نکنید. رهبر انقلاب به صورت صریح شاخص‌های مورد نظر برای وزرا را مطرح فرمودند که ما باید مورد توجه قرار دهیم.

گودرزی ادامه داد: رهبر انقلاب تاکیدشان بر این بود که وزرای پیشنهادی باید افرادی باشند که از بن دندان به نظام جمهوری اسلامی معتقد باشند. بنده در تحیرم که چگونه ای عده‌ای می‌خواهند به راحتی از کنار فتنه بگذرند. فتنه صرفاً یک بحث سیاسی نیست بلکه یک بحث بنیادی و اقتصادی است و تحریم‌های فلج کننده محصول فتنه ۸۸ است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گزینه پیشنهادی وزارت کار در کمیسیون اجتماعی مجلس حضور یافت و بنده از وی سوال پرسیدم که آیا قبول دارید که اقدام مجلس ششم و تحصن آنان یک اقدام خلاف امنیت ملی و سوءسابقه محسوب می‌شود.

وی افزود: بنده نمی گویم افرادی که نامه سراسر یأس و تیره آینده کشور را در آن زمان امضا کردند باید از زندگی ساقط شوند اما حرف بنده آن است که چنین افرادی نباید در صدر یک وزارتخانه نظام جمهوری اسلامی ایران باشند. عده‌ای می‌گویند میدری بعد از ماجراهای مجلس ششم توبه کرده است، خدا قبول کند اما چرا باید مسئولیت یک وزارتخانه را به وی بدهیم؟

نماینده بروجرد در مجلس متذکر شد: مقام معظم رهبری درباره آن نامه فرمودند که در سال ۸۲ عده‌ای از نمایندگان مجلس به بنده نامه‌ای غیرمنصفانه نوشتند و سوالی را مطرح کردند که پاسخ شأن را خودشان باید می‌دانند. مضمون آن نامه حساسیت شرایط، فرصت اندک و بزرگی خطر پیش روی کشور بود. این در حالی بود که مقام معظم رهبری به ما گفتند به کسانی رأی ندهید که افق و آینده کشور را تیره و تار نشان می‌دهند.

گودرزی گفت: آنهایی که آن نامه را امضا کردند همه رفتند دنبال کار خودشان اما میدری مورد حمایت دوستانش قرار گرفت و ۸ سال نیز در دولت روحانی معاون بود. آیندگان درباره ما قضاوت خواهند کرد و فردی که چنین خطاهای راهبردی و استراتژیک را در طول دوره خدمت خود داشته است، صلاحیت تصدی یک وزارتخانه را ندارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: میدری نگاه ضد جمعیتی دارد و در سال ۶۸ گفت که باید نرخ فرزندآوری در کشور کاهش یابد. وی کتاب توانمندسازی و کاهش فقر را از سند ۲۰۲۰ ترجمه کرد. بنده بدون تعصبات جناحی حرف زدم اما معتقدم وزارتخانه یک پست کاملاً سیاسی است و هر کلمه‌ای که وزیری به زبان بیاورد، در جامعه تأثیر دارد.

وی اظهار کرد: بنده همین‌جا از دستگاه‌های امنیتی کشور گلایه می‌کنم که چرا چنین افرادی از آنان تاییدیه گرفته‌اند؟ فرصت نشد بنده درباره ظفرقندی، گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت صحبت کنم اما وی هم از سران فتنه حمایت کرد در حالی که فتنه ۸۸ خط قرمز و امری نابخشودنی است. امروز اگر سران فتنه در حصر هستند، از رأفت نظام اسلامی است وگرنه آنان باید به اشد مجازات می‌رسیدند.