تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751917
شناسه : 3751917
تاریخ :
لزوم ترویج صلح و سازش برای کاهش پرونده در محاکم قضایی اقتصاد ایران: رشت- رییس کل دادگستری گیلان گفت: ترویج صلح و سازش یکی از راهکارهای موثر برای کاهش پرونده در محاکم قضایی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در بازدید از حوزه قضائی خشکبیجار با قدردانی از زحمات کارکنان این حوزه قضائی اظهار کرد: یکی از راهکارهای کاهش پرونده در محاکم قضائی صلح و سازش ما بین اصحاب پرونده است که باید از ظرفیت افراد مؤثر و سرشناس در مسیر ایجاد صلح و سازش بهره برد.

وی با بیان اینکه دادگاه‌های صلح به زودی در استان راه اندازی خواهد شد گفت: باید در افتتاح این دادگاه‌ها از ظرفیت موجود استفاده نموده و نواقص دادگاه‌های عام را در دادگاه‌های صلح برطرف نمائیم.

رئیس شورای قضائی استان با اشاره به اینکه ترویج صلح و سازش با استفاده از ظرفیت قانونی یکی از راهکارهایی است که می‌تواند دستگاه قضا را در پیشبرد سند تحول به سمت تعالی سوق دهد افزود: دعوت به صلح و سازش عمل به سنت پیامبر اکرم (صل اله و علیه و آله) است و میزان صلح و سازش نیز در استان گیلان رشد مطلوبی داشته و با تشکیل دادگاه‌های صلح بر این میزان افزوده خواهد شد.

گفتنی است در این بازدید رئیس کل دادگستری گیلان و معاونین قضائی استان ضمن حضور در محاکم حوزه قضائی خشکبیجار، دیدار چهره به چهره با کارکنان و مراجعین و بررسی پرونده‌های قضائی، از زحمات قضات و کارکنان محاکم قضائی این حوزه قدردانی نمودند.