تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751864
شناسه : 3751864
تاریخ :
حل گره ترافیکی شهر یزد با اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت اقتصاد ایران: یزد- رییس شورای اسلامی شهر یزد گفت: شهرداری یزد برای مقابله با حجم ترافیک ایجاد شده در سطح شهر، برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت را در دستور کار قرار داد تا بتواند گره ترافیکی شهر را حل کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عزیزالله سیفی در جلسه تشریح برنامه‌های کوتاه مدت شهرداری یزد برای کاهش ترافیک شهری اظهار کرد: اضافه کردن قطر سواره‌رو میدان معلم از جمله اقداماتی است که موجب کاهش حجم ترافیک در این نقطه شد، این اقدام برای میدان امام حسین (ع) یزد نیز انجام گرفت و قطر سواره‌رو در این میدان بسیار بیشتر شد و مشکلات ترافیکی این میدان خوشبختانه کاهش پیدا کرد.

وی افزود: برای کاهش ترافیک در میدان امام علی (ع) یزد نیز دور برگردان‌های مختلفی در اطراف آن ایجاد شد، با اقداماتی که انجام گرفت میدان ریاضی یزدی نیز به چهار راه تبدیل شد و بسیاری از مشکلات ترافیکی این نقطه نیز رفع شد.

سیفی ادامه داد: میدان شهدای یعقوبی در بلوار دهه فجر نیز اصلاح صورت گرفت و مشکلات ترافیکی را کاهش داد، میدان جانباز نیز بر اساس نظر کارشناسان و با توجه به آنچه که در طرح تفصیلی شهر دیده شده به چهار راه تبدیل شد و هم بخشی از ترافیک این نقطه در شهر نیز برای کوتاه‌مدت کاهش پیدا کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به برنامه‌های بلندمدت شهرداری یزد برای کاهش ترافیک گفت: احداث زیرگذر صاحب‌الزمان واقع در بلوار دهه فجر از برنامه‌های بلند مدت شهرداری یزد بود که توانست بخشی از ترافیک این منطقه را کاهش دهد.

سیفی ایجاد رینگ شهری بلوار ایرج افشار را از دیگر اقدامات شهرداری یزد در این دوره دانست و افزود: ایجاد این رینگ سال‌های سال با مشکلات متعددی روبرو بود، با هماهنگی با دستگاه‌های مختلف اجرایی استان و به ویژه دانشگاه یزد در حال اجراست و طبق قولی که شهرداری داده است تا پایان امسال به بهره برداری می‌رسد که چنانچه این رینگ شهری تکمیل شود، بخش عمده‌ای از ترافیک مناطق صفاییه و آزادشهر به داخل رینگ منتقل می‌شود و قطعاً موجب کاهش مقدار بار ترافیکی در داخل شهر خواهد بود.

وی با اشاره به دیگر اقدامات در دست شهرداری ادامه داد: برای سه راه تعاون یزد نیز طرحی تهیه شده است که در آن هم احداث زیرگذر و هم احداث یک میدان بزرگ دیده شده است که خوشبختانه این طرح به تأیید شورای ترافیک استان رسیده و در برنامه قرار خواهیم داد.

رئیس شورای شهر یزد بیان کرد: طراحی جدیدی نیز برای میدان امام رضا (ع) به سمت بلوار امام رضا (ع) در نظر گرفته شده است که در شورای ترافیک استان مطرح است و پس از تصویب در دستور کار و برنامه قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای میدان شهدای محمودآباد واقع در جمهوری اسلامی نیز یک مشاور انتخاب شد و خوشبختانه بیش از ۱۱ طرح پیشنهاد داد که در شورای شهر یکی از این طرح‌ها به تأیید رسید و در شورای ترافیک استان در حال بررسی است که اگر این طرح هم تأیید شود کار عملیات اجرایی آن در برنامه قرار می‌گیرد.

به گفته سیفی، وضعیت ترافیک در شهر یزد به عوامل مختلفی بستگی دارد و می‌تواند تحت تأثیر زمان، مکان و شرایط آب و هوایی قرار گیرد، بنابراین نیازمند توجه و برنامه‌ریزی دقیق است. با توجه به بافت تاریخی و نیازهای مدرن، ایجاد تعادل بین حفظ میراث فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ضروری است. همچنین، همکاری بین نهادهای دولتی، شهرداری و شهروندان می‌تواند به بهبود وضعیت ترافیک کمک کند.