تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3751834
شناسه : 3751834
تاریخ :
استقرار نیروهای هلال احمر در بیمارستان های کاظمین و سامرا اقتصاد ایران: رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در راهپیمایی اربعین امسال با همکاری وزیر بهداشت عراق، اعضای هلال احمر ایران در بیمارستان‌های کاظمین و سامرا برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی مستقر شده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

نسبت به سال گذشته ظرفیت ما برای ارائه خدمات به زائرین صد در صد افزایش پیدا کرده است / اعضای هلال احمر ایران در بیمارستان‌های نجف، کربلا، سامرا و کاظمین

۲۳

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: در راهپیمایی اربعین امسال با همکاری وزیر بهداشت عراق، اعضای هلال احمر ایران در بیمارستان‌های کاظمین و سامرا برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی مستقر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، پیر حسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در طول چند ماه گذشته ما جلسات مفصلی با مقامات عراقی از جمله وزیر بهداشت، کشور مخابرات، مقامات درمانی حشد شعبی و همچنین عتبات مقدسه داشتیم تا این زمینه فراهم شود که داوطلبان هلال احمر برای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی در این راهپیمایی حضور پررنگ‌تری داشته باشند، تصریح کرد: در همین چهارچوب در چهار بیمارستان نجف و کربلا اعضای جمعیت هلال احمر ایران برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی حضور دارند.

وی با بیان اینکه به مانند سال‌های گذشته هلال احمر دارای موکب‌هایی در مسیر راه است و از این طریق نیز به زائران خدمات ارائه می‌کند، خاطرنشان کرد: با همکاری وزارت بهداشت عراق این زمینه فراهم شد که در سال جاری همکاران ما در هلال احمر در بیمارستان‌های شهر کاظمین و سامرا نیز برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی حضور داشته باشند.

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مقامات عراق در موضوع ورود دارو و تجهیزات پزشکی به این کشور جهت ارائه به زائرین همکاری خوبی داشتند، خاطرنشان کرد: در همین چهارچوب ما توانستیم ۲۰۰ دستگاه آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و خودرو فرماندهی و… به داخل خاک عراق برای ایام اربعین منتقل کنیم.

وی با ارائه گزارشی از خدماتی که جمعیت هلال احمر در چند روز گذشته به زائرین اربعین حسینی داده است، گفت: ما تلاش می‌کنیم مصدومین و کسانی که دچار مشکل حاد در مسیر راهپیمایی می‌شوم را هرچه زودتر به کشور منتقل کنیم چرا که امکانات و تجهیزات پزشکی در داخل کشور بیشتر از عراق است.

کولیوند با بیان اینکه بیش از ۷۰ مرکز درمانی سطح ۱ ،۲ و ۳ از سوی جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات به زائرین اربعین حسینی برپا شده است، گفت: تعداد زیادی موکب درمانی عمومی نیز توسط موکب‌های مردمی اداره می‌شود که دارو و تجهیزاتشان را ما تأمین می‌کنیم.

وی تاکید کرد: نسبت به سال گذشته ظرفیت ما برای ارائه خدمات به زائرین صد در صد افزایش پیدا کرده است، لجستیک ما قوی‌تر شده است و در واقع با توان چند برابر در حال ارائه خدمات به زائرین در داخل و خارج از کشور هستیم.