تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751828
شناسه : 3751828
تاریخ :
میزان نرخ بیکاری در گیلان ۶.۹ درصد است اقتصاد ایران: رشت- استاندار گیلان با بیان اینکه میزان نرخ بیکاری در این استان ۶.۹ درصد است، گفت: نقش بانک‌ها در ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری و اعطای میزان تسهیلات باید مشخص شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری اظهار کرد: اقدامات خوبی طی ۳ سال گذشته در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری انجام شده که باید تبیین شود.

وی با تاکید بر اینکه ۳۶۳ واحد صنعتی کوچک و بزرگی که در سه بخش، صنعتی، کشاورزی و خدماتی احیا شده نیز به تفکیک مشخص شوند، افزود: کابینه دولت چهاردهم از هفته آینده رسماً کار خود را آغاز خواهد کرد از این رو باید میزان نرخ بیکاری در استان به طور دقیق مشخص تا دولت جدید و ریاست محترم جمهور بتواند بر اساس آمار دقیق اقدامات مناسبی را اتخاذ کند.

عباسی نقش آمایش سرزمینی در ایجاد اشتغال را بسیار مناسب دانست و بیان کرد: باید بر اساس آمایش سرزمینی به ایجاد اشتغال کمک کنیم و مسؤولیت آن بر عهده معاونت اقتصادی است که باید میزان ظرفیت هر شهرستان را مشخص کند و در این راستا برنامه‌های خوبی را در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه واحدهای دانش بنیان از نظر کمیت و کیفیت دارای شرایط مطلوبی هستند، گفت: باید در توسعه اشتغال از ظرفیت این واحدها نهایت بهره را ببریم زیرا واحدهای دانش بنیان دارای نیروهای متخصص هستند و باید بر اساس نگاه راهبردی مقام معظم رهبری تقویت شوند.

به گفته استاندار گیلان، منابع باید در راستای اهداف پیش بینی شده و طرح‌های موفق هدایت شده تخصیص یابند و در این رابطه دستگاه‌های صادرات محور، مشاغل روستایی، دانش آموختگان دانشگاهی، واحدهای تولیدی دانش بنیان و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در اولویت قرار گیرند.

عباسی با تأکید بر راستی‌آزمایی میزان اشتغال اعلام شده توسط واحدهای تولیدی بیان کرد: عده‌ای تسهیلات دریافت می‌کنند ولی در حال دور زدن قانون در ایجاد اشتغال هستند از این رو باید میزان اشتغال اعلام شده توسط واحدهای تولیدی راستی آزمایی شود.

وی با بیان اینکه مسئله اشتغال در کنار اقتصاد جزو اولویت‌های دولت چهاردهم نیز است، تصریح کرد: ۴۵۰ عرصه ملی و دولتی برای سرمایه‌گذاری شناسایی شده و تاکنون ۲۰۴ فقره مجوز صادر شده است لذا باید متولیان امر پاسخ دهند چرا میزان صدور مجوز از واحدهای شناسایی شده عقب‌تر است.

استاندار گیلان میزان نرخ بیکاری در استان را ۶.۹ درصد عنوان کرد و افزود: تا بهار امسال این نرخ در کل کشور ۷.۷ درصد است لذا نقش بانک‌ها در ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری، اعطای میزان تسهیلات باید مشخص شود.