تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3751818
شناسه : 3751818
تاریخ :
از اروپا تا آفریقا؛ تظاهرات گسترده در محکومیت نسل‌کشی در غزه اقتصاد ایران: بسیاری از شهرها و پایتخت‌های جهان، شاهد تظاهرات گسترده‌ در حمایت از مردم فلسطین و درخواست برای توقف حملات رژیم صهیونیستی و ارسال کمک‌های انسانی به نوار غزه بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع خبری از شرکت هزاران نفر در تظاهرات ضدصهیونیستی در آمستردام پایتخت هلند، اسلو پایتخت نروژ، کیپ تاون پایتخت آفریقای جنوبی، شهر اشتوتگارت آلمان، استکهلم پایتخت سوئد و شهرهای مالمو، بوروس، اوپسالا، شهر منچستر بریتانیا و لندن، و شهر آرهوس دانمارک خبر دادند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات و تجمعات گسترده پرچم‌های فلسطین را به اهتزاز درآورده و پلاکاردهایی با مضمون «محکومیت جنگ علیه غزه» به دست داشتند.

تظاهرکنندگان در این تجمعات که در مهم‌ترین پایتخت‌های اروپا و آفریقا برگزار شد، بر لزوم پایان دادن به استانداردهای دوگانه و محاکمه رژیم صهیونیستی به دلیل ارتکاب جنایات جنگی علیه مردم فلسطین تاکید کرده و نسل‌کشی در نوار غزه را محکوم کردند.

شایان ذکر است؛ از ۷ اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی به حملات خود علیه نوار غزه از زمین، دریا و هوا ادامه می‌دهد که تاکنون منجر به شهادت بیش از ۴۰ هزار فلسطینی و مجروح شدن بیش از ۹۲ هزار نفر دیگر شده است. هزاران نفر همچنان زیر آوار مانده‌اند و نیروهای امدادی قادر به دسترسی به آنها نیستند.

هفته گذشته نیز، دور جدیدی از مذاکرات در دوحه، پایتخت قطر، با وساطت آمریکا، قطر و مصر آغاز شد. پس از آنکه واشنگتن در دوحه پیشنهادی برای کاهش اختلافات میان رژیم صهیونیستی و حماس ارائه کرد آمریکا، قطر و مصر روز جمعه اعلام کردند که مذاکرات برای توقف آتش‌بس در نوار غزه هفته آینده در قاهره ادامه خواهد یافت.