تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3751808
شناسه : 3751808
تاریخ :
صلاحیت همه وزرای پیشنهادی در دستگاههای ذیربط تایید شده است اقتصاد ایران: صلاحیت کلیه ۱۹ وزیری که به مجلس معرفی شده اند در دستگاه‌های ذیربط تایید شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر ابراهیم رضایی در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه ۲۸ مردادماه) مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار کرد: از عاشورای ۶۶ تا عاشورای سال ۸۸ معیار همان فرمایش امام راحل است که فرمودند میزان حال فعلی افراد است.

وی بیان کرد: امروز ۲۸ مرداد، سالروز کودتای آمریکا است اما کودتای آمریکا منحصر به سال ۳۲ نشد و بارها کودتای نظامی و غیرنظامی شکست خورده داشته است و درود بر مقام معظم رهبری که نگذاشتند کودتاچیان در سال ۸۸ به هدف و مقصود خود برسند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: سوال بنده از هیأت رئیسه مجلس آن است که چرا اجازه دادید صلاحیت فردی در مجلس بررسی شود که از اساس مجلس و مردم سالاری دینی را قبول ندارد و اعتقادی به مبانی جمهوری اسلامی ایران ندارد.

رضایی متذکر شد: ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته است که همه ۲۹۰ نماینده مجلس دوازدهم با مهندسی انتخابات وارد مجلس شده‌اند و ما چگونه می‌خواهیم صلاحیت فردی را بررسی کنیم که نمایندگان مجلس را قبول ندارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بحث ما چپ و راست، اصولگرا و اصلاح طلب و این دوگانه‌ها نیست؛ محمدرضا عارف هم یک چهره اصلاح طلب است و مگر ما با وی مشکل داریم؟ بحث ما اصولگرا و اصلاح طلب نیست اما عده‌ای در سال ۸۸ کشور را تا لبه پرتگاه بردند و عامل آمریکایی‌ها در کشور شدند و مجلس انقلابی نباید اجازه می‌داد تا صلاحیت ظفرقندی در مجلس بررسی شود.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت:. همه ۱۹ نفری که به عنوان وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم از سوی دولت به مجلس معرفی شده‌اند، صلاحیت آنان در دستگاه‌های ذیربط تأیید شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور درباره وزرای پیشنهادی استعلام گرفته و به وی پاسخ داده شده است و در برخی از موارد هم که لازم بود دو مرتبه خود بنده هم پیگیری کردم.