تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3751804
شناسه : 3751804
تاریخ :
بازگشت سوت به پلیس راهور پایتخت اقتصاد ایران: عصر خودرو- رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: سوت جزئی از تجهیزات ما در پلیس راهور است و همه همکاران من مجددا از آن استفاده خواهند کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در حاشیه نشست امروز خود با خبرنگاران، گفت: از قدیم ابزار کار پلیس مخصوصا پلیس راهنمایی و رانندگی، سوت بوده است و حتی در فیلم های قدیمی نیز مشاهده می کنید که پلیس در سرچهارراه ها از سوت استفاده می کند.

وی افزود: این سوت، در کنترل و روان سازی به همکاران من که در خیابان ها مستقر هستند؛ کمک بسیاری می‌کند و در بیشتر کشورها نیز این مسئله رایج است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: سوت از گذشته با پلیس بود، اما مدتی است که از آن استفاده نمی شد اما من به تمام همکارانم اعلام کرده اند که باید از سوت مجددا استفاده کنند.

موسوی پور گفت: سوت، جزئی از لباس و تجهیزات ما در پلیس است و نباید آن را حذف کرد. استفاده از سوت به عنوان یک دستورالعمل داخلی عنوان کرده ایم و همه باید از آن استفاده کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر کسی قصد توزیع کلاه ایمنی نذری داشته باشد؛ چه مسئله ای را باید مدنظر قرار دهد؛ افزود: این افراد باید حتما کلاه های ایمنی استاندارد را تهیه و توزیع کنند و می توانند از پلیس نیز در این باره مشورت بگیرند.
رانندگان خودروی پلیس اجازه جریمه کردن ندارند

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا رانندگان خودروی پلیس نیز اجازه جریمه کردن دارند یا خیر به ایسنا گفت: شهروندان باید دقت کنند که تنها همکاران من که لباس سفید پلیس راهنمایی و رانندگی بر تن دارند و اتیکت لباس آنها مشخص است؛ می توانند رانندگان را جریمه کنند و سایر افرادی که راننده یا سرباز هستند؛ نمی‌توانند کسی را جریمه کنند. در صورت مشاهده اینگونه تخلف، شهروندان می توانند با تماس با شماره 197،گزارش خود را ثبت کنند تا این تخلف توسط مسئولان مربوطه بررسی شود زیرا این مسئله کاملا قابل پیگری است.

موسوی پور درباره افزایش حجم ترافیک در معابر تهران گفت: ما در پایتخت شاهد هستیم که روز به روز در شهر میزان ترددها افزایش می یابد. در ورودی و خروجی شهر می توانیم آمارها را بررسی کنیم که این میزان، یک میلیون و 600 هزار خودروی ورودی به تهران در هر روز است. این یعنی یک میلیون و 600 هزار تردد روزانه بعلاوه تردد خودروهای داخل پایتخت. داخل شهرها، نمی توان تردد های روزانه را بررسی کرد.

وی افزود:یک زمانی بود که ما اعلام می کردیم بار ترافیک صبحگاهی داریم درصورتی که امروزه این مسئله اصلا معنا ندارد و ما شاهد هستیم در طول روز نیز بیشتر معابر شلوغ و دارای ترافیک هستند و بار ترافیکی در طول روز پیوسته است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: ما شاهد هستیم که در این تابستان، میزان سفرهای برون شهری کاسته شده اما میزان سفرهای درون شهری افزایش یافته است و در سطح شهر ترددها زیاد است. من از همه همکاران خودم در پلیس راهور تشکر می کنم که در این گرمای هوا با تمام قوا جهت روان سازی ترافیک در خیابان ها زحمت می‌کشند. اما لازم است که در این خصوص همه دستگاه‌ها به وظایف خود عمل کنند. حمل و نقل عمومی در تهران دارای مشکلاتی است که باید رفع شود و ما نیاز داریم که اتوبوس‌های جدیدی که مدیریت شهری وعده خرید آن را داده، زودتر وارد چرخه شود.