تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3751791
شناسه : 3751791
تاریخ :
یک نقشه سازماندهی‌شده علیه «غزه کوچک» اقتصاد ایران: تشدید حملات صهیونیست‌ها به کرانه باختری و بررسی تحولات مربوط به درگیری‌های نظامی روسیه و اوکراین از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که تمام توجهات به سمت نوار غزه و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در این باریکه جلب شده است، حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به کرانه باختری که به غزه کوچک معروف است از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون شدت بی سابقه‌ای گرفته است.

یک نقشه سازماندهی‌شده علیه «غزه کوچک»

روزنامه القدس العربی در گزارشی در خصوص کرانه باختری نوشت: یکی از ساکنان روستای جیت در شرق شهر قلقیلیه در شمال کرانه باختری گفت که شهرک نشینان صهیونیست چند روز قبل به این روستا حمله کرده و آن را به آتش کشیدند. اگر آتش وارد خانه او می‌شد دست کم ۱۸ تن زنده زنده می‌سوختند. نکته قابل تأمل این است که پیشتر شهرک نشینان صهیونیست به صورت انفرادی دست به اذیت و آزار ساکنان کرانه باختری می‌زدند ولی اینک دست کم یک گروه ۱۰۰ نفره از این عناصر با تجهیزات کامل دست به آتش زدن یک روستا زدند. به نظر می‌رسد یک سیاست هدفمند و سازمان دهی شده در پشت این حملات در غزه کوچک وجود دارد. صهیونیست‌ها از تاریخ ۷ اکتبر سال گذشته میلادی تاکنون ۲۷۳ مورد آتش سوزی در زمین‌ها و مایملک فلسطینی‌ها در کرانه باختری راه انداخته‌اند.

یک نقشه سازماندهی‌شده علیه «غزه کوچک»

روزنامه رأی الیوم در خصوص تحولات اوکراین نوشت: حمله اخیر اوکراینی‌ها علیه مناطق مرزی روسیه به ویژه منطقه کورسک باعث شده رسانه‌ها به صبر مسکو در برابر غرب و عدم حمله به مواضع غربی‌ها در کی‌یف اشاره کنند. در اینجا لازم می دانم به این نکته اشاره کنم که نظام حاکم بر اوکراین نقش آلت دست و عروسک خیمه شب بازی کشورهای غربی را ایفا می‌کند و ما با حمایت‌های مالی و تسلیحاتی گسترده این کشورها از کی‌یف رو به رو هستیم. در حالی که اوکراین بر سر جان شهروندان خود با غربی‌ها معامله می‌کند روسیه تاکنون اعلان جنگ علیه این کشور نکرده بلکه یک عملیات نظامی ویژه برای برکناری نظام فاشیست را آغاز کرده است. بسیاری از دوستان و خویشاوندان مردم روسیه در اوکراین حضور دارند و این ۲ کشور روابط فرهنگی و تاریخی با یکدیگر دارند اما کشورهای غربی تلاش می‌کنند از اوکراین به عنوان نوک پیکان علیه روسیه استفاده کنند. مسکو امروزه با پروژه آمریکایی غربی برای سو استفاده از اوکراین در مسیر تهدید امنیت ملی روسیه رو به رو است.

یک نقشه سازماندهی‌شده علیه «غزه کوچک»

روزنامه سوری الثوره به نقل از وزیر خارجه این کشور در سومین نشست صدای جنوب جهانی نوشت: جهانیان امروزه شاهد سقوط مهیب ارزش‌های انسانی به دلیل سکوت بی سابقه در برابر جنایات نسل کشی و کشتار دسته جمعی در نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی هستند. این جنایات در حالی با حمایت‌های آمریکا و کشورهای غربی صورت می‌گیرد که این کشورها همواره مدعی دموکراسی و احترام به حقوق بشر بوده‌اند اما امروزه ناوها و نظامیان خود را برای کمک رساندن به اشغالگران صهیونیست به منطقه گسیل می‌کنند.

یک نقشه سازماندهی‌شده علیه «غزه کوچک»

روزنامه سوری الوطن در خصوص حزب الله نوشت: مقاومت لبنان با انتشار ویدئوی عماد ۴ و رونمایی از قدرت‌های موشکی و غیرموشکی خود نشان داد تا چه اندازه در پنهان نگه داشتن توانمندی‌هایش از چشمان شبکه‌های جاسوسی، حرفه‌ای است. جمله معروفی وجود دارد که می‌گوید به دشمنت اطلاعات مورد نظرت را تحویل بده و تحلیل و نگرانی برآمده از احتمال غافلگیری را به او واگذار. هر دقیقه از این ویدئو به تحلیلات زیادی نیاز دارد.

یک نقشه سازماندهی‌شده علیه «غزه کوچک»

روزنامه یمنی المسیره نیز نوشت: حزب الله هر روز ما را با یک تحول جدید غافلگیر می‌کند. یمنی‌ها هم همین طور، فلسطینی‌ها هم همین طور. به همین دلیل آنها هرگز شکست نخواهند خورد. نه به دلیل توان نظامی شأن چرا که در هر صورت این امکانات محدود هستند بلکه به این دلیل که آنها همواره در حال آماده سازی خود هستند. بله کشورهای عربی دیگر نیز مانند عربستان، امارات، مصر و حتی بحرین نیز خود را آماده می‌کنند اما فرق است میان کسی که خود را برای دشمن خدا مجهز می‌کند با کسی که به دشمنی با مستضعفین امت اسلامی برمی خیزد.

یک نقشه سازماندهی‌شده علیه «غزه کوچک»

روزنامه المراقب العراقی درباره مراسم اربعین حسینی (ع) نوشت: این مراسم به یکی از عجایبی تبدیل شده که نمی‌توان آن را توصیف کرد. با آغاز شمارش معکوس مراسم اربعین حسینی (ع)، انتشار تصاویر و کلیپ‌های مربوط به استقبال و پذیرایی از زوار نشان دهنده میزان کرم و بخشش عراقی‌ها است. کسانی که هر ساله در این مراسم شرکت می‌کنند تلاش‌های شبانه روزی موکب‌های حسینی و نیروهای امنیتی و بخش‌های پزشکی برای استقبال از زائران را شاهد هستند.