تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751790
شناسه : 3751790
تاریخ :
زمینه‌ بهره گیری خانوارهای واجد شرایط در منازل سازمانی فراهم شود اقتصاد ایران: رشت- بازرس کل گیلان گفت: در راستای حمایت از خانواده و احیای جمعیت گیلان مدیران دستگاه های اجرایی زمینه‌ بهره گیری خانوارهای واجد شرایط در منازل سازمانی فراهم شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد آقایی ظهر یکشنبه در دومین نشست نظارتی مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: تعامل و تشریک مساعی مجموع دستگاه‌های مرتبط با قانون خانواده و جوانی جمعیت مورد تاکید قرار دارد.

وی افزود: احیای جمعیت در گیلان در بستر یک مدیریت مشارکتی تحقق می‌یابد و این مهم باید در دستور کار تمامی دستگاه‌های ۳۰ گانه مرتبط با قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت قرار گیرد.

آقایی همچنین تسریع در روند تأمین و واگذاری زمین به خانوارهای دارای سه فرزند و بالاتر را خواستار شد و تصریح کرد: جانمایی اراضی مورد نیاز به تفکیک ۱۷ شهرستان و ارزش گذاری و توزیع عادلانه آن از الزاماتی است که باید مورد توجه دستگاه‌های دست اندرکار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌بایست در راستای حمایت از خانواده و احیای جمعیت گیلان، زمینه بهره گیری خانوارهای واجد شرایط را در منازل سازمانی فراهم و امکانات لازم را برای شیردهی مادران به فرزندان تازه متولد شده فراهم کنند.

بازرس کل گیلان در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۶۶۴ خانوار دارای سه فرزند به بالا در شهرستان‌های مختلف استان در قالب مشوق‌های قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت زمین دریافت کرده‌اند، افزود: این روند باید برای تمامی خانوارهای واجد شرایط که اکنون هزار و ۲۶۵ مورد شناسایی شده‌اند، اعمال شود.

آقایی در پایان از مجموع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست برای اجرای بهینه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با کارشناسان سازمان بازرسی گیلان مشورت کنند.