تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3751788
شناسه : 3751788
تاریخ :
"مرکز فضایی ماهدشت" پایگاه کنترل ماهواره‌های سنجش از دور اقتصاد ایران: به منظور بهره‌گیری از داده‌های فضایی و نیز کنترل ماهواره‌های ایرانی، در دولت سیزدهم نخستین «مرکز کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجش از دور»کشور در مهر۱۴۰۱ در مرکز فضایی ماهدشت افتتاح شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ویژه نامه‌ها -

به گزارش خبرنگار فضا و نجوم خبرگزاری تسنیم، عیسی زارع پور؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سلسله گزارش‌های اقدامات مهم و راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دردولت سیزدهم با عنوان "1000 روز خدمت اظهار کرد: توسعه تعاملات بین‌المللی باکشورهای همسو و برتر صنعت فضایی از اولویت‌هایی است که منجر به امضای تفاهم‌نامه همکاری با برخی کشورها ازجمله روسیه به عنوان یکی از مهم‌ترین قدرتهای فضایی شد. ازنتایج این همکاری، انجام 2 پرتاب بین‌المللی موفق (خیام و پارس1) با ماهواره‌بر سایوز برای اولین بار بود.

زارع پور با اشاره به ساخت مرکز ماهدشت گفت: به منظور بهره‌گیری از داده‌های فضایی و نیز کنترل ماهواره‌های ایرانی، در دولت سیزدهم اولین «مرکز کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجش از دور»کشور در مهر1401 در مرکز فضایی ماهدشت افتتاح شد و هم اکنون به صورت شبانه‌روزی این مرکز فعال و در حال کنترل و دریافت تصاویر ماهواره‌ای است.

 

.

وی با اشاره به ساخت 2 ایستگاه زمینی ارتباط با ماهواره‌ها گفت: ماهواره‌های لایه لئو روزانه چندبار به دور زمین میچرخند و هربار مدت کوتاهی روی آسمان کشور هستند. لذا تعدد ایستگاه‌های زمینی می‌تواند زمان ارتباط با ماهواره و بهره‌گیری از آن را افزایش دهد.در این دوره ساخت 2 ایستگاه زمینی جدید آغاز و ان‌شاءالله یکسال دیگر به اتمام خواهدرسید.

سازمان فضایی ایران , پژوهشگاه فضایی ایران ,

انتهای پیام/