تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751786
شناسه : 3751786
تاریخ :
انبارهای ۱۳۳ میلیاردی کالای قاچاق لو رفت اقتصاد ایران: رشت - فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۲ انبار لوازم التحریر و یک انبار کالای بهداشتی و نظافتی قاچاق به ارزش ۱۳۳ میلیارد ریال در سطح شهرستان رشت خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عزیزاله ملکی مبارزه با قاچاق کالا را از اولویت‌های اصلی مجموعه انتظامی در برخورد با مفسدان اقتصادی عنوان کرد و اظهار کرد: پلیس با قاطعیت با هرگونه هنجارشکنی و اخلال در بازار برخورد قاطع و قانونی می‌کند.

وی در ادامه گفت: در راستای کنترل و پایش انبارها، مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام تحقیقات میدانی و اقدامات فنی تعداد ۳ انبار را در سطح شهرستان رشت شناسایی و با تشکیل تیم عملیاتی از مکان‌های مذکور بازدید کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در بازرسی به عمل آمده، ۲۷ هزار و ۶۲۱ عدد انواع لوازم التحریر، ۴۱ هزار و ۹۸۵ عدد لوازم التحریر و ۲۱ هزار و ۳۸۰ قلم انواع کالاهای بهداشتی و نظافتی قاچاق کشف شد، افزود: برای ۳ نفر متهم ۳۶، ۳۷ و ۶۳ ساله تشکیل پرونده صورت گرفته و متهمین به مرجع قضائی معرفی شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارشناسان ارزش کالاهای خارج از شبکه توزیع و قاچاق را حدود ۱۳۳ میلیارد ریال معادل ۱۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برآورد کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان در پایان فرار مالیاتی را یکی از دلایل عدم ثبت کالا در سامانه جامع انبارها قلمداد کرد و از شهروندان خواست در صورت شناسایی عاملان نگهداری، توزیع و پخش کالاهای قاچاق، مراتب را به سامانه پلیس امنیت اقتصادی به شماره تماس ۰۹۶۳۰۰ گزارش دهند.