تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3751781
شناسه : 3751781
تاریخ :
نامزد حزب سبز آمریکا: واشنگتن با مسکو و کی‌یف مذاکره کند اقتصاد ایران: جیل استاین، نامزد حزب سبز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت که واشنگتن باید به سرعت بر سر میز مذاکره با روسیه و اوکراین بنشیند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، جیل استاین، نامزد حزب سبز در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که واشنگتن باید به سرعت بر سر میز مذاکره با مسکو و کی یف و دیگر بازیگران جنگ در اوکراین بنشیند.

وی در یک کنفرانس خبری پس از تأیید به عنوان نامزد حزب سبز برای انتخابات 2024 آمریکا، افزود: ما باید در سریعترین زمان ممکن، از این جنگ فشار‌ها را کم کنیم و باید به میز مذاکره با روسیه، اوکراین و دیگر بازیگران جنگ بازگردیم. بطور اساسی، آن چه که روسیه (از آمریکا) می‌خواست، جانبداری نکردن از اوکراین بود. این کاملا ساده است.

وی تصریح کرد: ما باید در دیپلماسی اصولی قرار بگیریم. این علم ماهواره ای و موشکی نیست. این دیپلماسی اولیه و اساسی است. این مکالمه‌ای اصولی است که می‌تواند بلافاصله از یک درگیری فاجعه بار جلوگیری کند.

از دیدگاه خانم استاین، این جنگ را می‌شد به سرعت متوقف کرد در صورتی که آمریکا از قبل به میز مذاکره باز می‌گشت یا این که واشنگتن، در توافق صلحی که در مدت زمان کوتاهی پس از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین منتشر شد، کارشکنی نمی‌کرد.

وی همچنین معتقد است که سیاستی که دولت برای خود لازم می‌داند این است که پرداختن به پیچیدگی‌های صنعت نظامی و تمایل آن برای بزرگ کردن این تجارت برای خود با ایجاد جنگ پس از جنگ دیگری است و مردم آمریکا باید به این موضوع پایان دهند.

این اظهارات استاین در حالی است که جنگ بین روسیه و اوکراین همچنان در جریان است و به آخرین تحولات آن می توان به درخواست روسیه از آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ارزیابی دقیق حملات اوکراین به نیروگاه زاپروژیا، ادامه از دست دادن مواضع ارتش اوکراین در جبهه شرقی، افزایش تلفات و خسارات آنها در منطقه کورسک و فقدان بودجه آلمان برای کمک به کی‌یف، اشاره کرد.

جیل استاین 74 ساله، پزشک و فعال محیط زیست، روز گذشته به طور رسمی به عنوان نامزد حزب سبز در انتخابات ریاست جمهوری 5 نوامبر و رقابت با دونالد ترامپ از حزب جمهوی خواه و کامالا هریس از حزب دموکرات معرفی و تایید شد. معاون وی پروفسور باچ ویر است.

حزب سبز در انتخابات سال 2006 در 31 ایالت شرکت کرد و تعداد اعضای رسمی آن در این ایالت‌ها به 305٬000 نفر می‌رسید. سیاست‌های حزب سبز در کشور بیشتر حول محور محیط زیست گرایی، تمرکز زدایی، خودمختاری محلی و دمکراسی مستقیم می‌گردند. این حزب همچنین از تأسیس بنیادی برای ریشه‌کنی فقر حمایت می‌کند. حزب سبز آمریکا در انتخابات 2016 یک میلیون و 457 هزار رای به دست آورد. این حزب، هاوی هاوکینزرا به عنوان نامزد خود برای انتخابات 2020 آمریکا معرفی کرده بود. اما تاکنون هیچ توفیقی در ادوار مختلف انتخابات و رقابت با دو حزب اصلی آمریکا بدست نیاورده است.

انتهای پیام/