تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3751778
شناسه : 3751778
تاریخ :
کاروان کلمات راهی سفر اربعین می‌شود اقتصاد ایران: مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گفت کاروان کلمات امسال هم برای سفر اربعین راهی کربلا می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

میلاد عرفان‌پور مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: کاروان کلمات امسال هم طبق روال سال‌های گذشته راهی سفر اربعین شده و در پیاده‌روی نجف تا کربلا حضور پیدا می‌کند. این‌کاروان متشکل از جمعی از شاعران و رمان‌نویسان ادبیات انقلاب اسلامی است و توسط مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری با مشارکت موسسه شهرستان ادب، شهرداری تهران و مجموعه‌های دیگر برای چند هدف سازماندهی شده است.

وی افزود: یکی از اهداف راه‌اندازی کاروان کلمات، تالیف قلوب شاعران و هنرمندان در مسیر نورانی پیاده‌روی اربعین است. در سفرهای سال‌های گذشته هم ثابت شد این‌سفر و همقدم‌شدن در مسیر سیدالشهدا (ع) باعث نزدیک‌شدن خیلی از هنرمندان و اهالی ادب به یکدیگر می‌شود و آن‌نسبت برادی و اخوتی که قبلا در کار نبود، در نتیجه این‌همسفری و همراهی به وجود می‌آید. تعداد همسفران هم در دوره‌های پیشین فعالیت کاروان کلمات افزایش پیدا کرده است.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در ادامه گفت: هدف دیگر، زمینه‌سازی برای آفرینش آثار ادبی در فضای اربعین، امام حسین (ع) و حرکت به سمت ظهور است. موضوع دیگر تولید، بحث اول جهان اسلام یعنی فلسطین است که بناست در تولیدات سفر امسال پررنگ باشد. این‌توجه، هم در شعرهایی که شاعران در برنامه‌های بین راه نجف به کربلا می‌خوانند، لحاظ می‌شود و هم در شعرهایی که سروده می‌شوند. چون شاعرانی داشتیم که در طول سفر، نه یک‌شعر که چندشعر سرودند. به این‌ترتیب، هم در شعر شاعران و هم در روایت‌هایی که داستان‌نویسان و رمان‌نویسان همراه کاروان می‌نویسند، بحث یاری مظلومان فلسطین و مبارزه با ظلم ظالم جدی خواهد بود.

عرفان‌پور گفت: کاروان کلمات طی پنج‌روزی که در راه نجف تا کربلاست، برنامه‌هایی خواهد داشت و شاعران و نویسندگان در برخی مواکب بین راه حضور پیدا کرده و به خوانش آثار خود می‌پردازند. در کنار کاروان کلمات، یک‌گروه رسانه‌ای هم حضور خواهد داشت و رویدادهای سفر را ثبت می‌کند.

وی درباره شاعران و داستان‌نویسان شرکت‌کننده در این‌سفر گفت: علیرضا قزوه، ناصر فیض، محمدسعید میرزایی، محمدرضا طهماسبی، مبین اردستانی و حامد محقق تعدادی از شاعرانی هستند که در این‌سفر حضور خواهند داشت. از بین داستان‌نویسان هم می‌توانم از محسن مومنی شریف، هادی حکیمیان، اکبر صحرایی، ابراهیم اکبری دیزگاه، مهدی کفاش و علی اصغر عزتی پاک اشاره کنم.

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در پایان گفت: از اهالی موسیقی هم در خدمت هادی فیض‌آبادی از خوانندگان و پدرام جوادزاده از نوازندگان موسیقی مقامی و سنتی کشورمان هستیم.