تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3751769
شناسه : 3751769
تاریخ :
ظفرقندی سابقه تند سیاسی دارد/ وی از سران فتنه تمجید کرد اقتصاد ایران: نماینده مردم تهران در مجلس گفت: وزیر پیشنهادی بهداشت مواضع سیاسی تندی داشته و از سران فتنه تمجید کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مالک شریعتی در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه ۲۸ مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با صلاحیت و برنامه وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: تخصص و توانمندی ظفرقندی برای همه ما محرز است اما این موضوع یک شرط لازم است و کافی نیست. البته برخی از کارشناسان معتقدند وزارت بهداشت لزوماً توسط پزشکان به خوبی مدیریت نمی‌شود.

وی ادامه داد: سوابق جهاد و جبهه گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت برای همه ما روشن است اما ملاک حال فعلی افراد است. مقام معظم رهبری شاخص‌هایی را برای توجه ما در جلسات رأی اعتماد مشخص فرمودند که سه شاخص مهم نگرش ملی و غیرجناحی، اعتقاد از بن دندان به نظام جمهور اسلامی و امید به آینده بود که این شاخص‌ها در سوابق و برنامه‌های ظفرقندی جایگاهی ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما سیاسی‌ترین و جناحی‌ترین مواضع را از سوی ظفرقندی و حزبی که هدایت می‌کرد در ماجراهایی مانند کوی دانشگاه و فتنه ۸۸ شنیدیم و حتی سال گذشته وی بیانیه داد و از سران فتنه تمجید کرد در حالی که سران فتنه خط قرمز رهبر معظم انقلاب است. از سوی دیگر ظفرقندی اغتشاشات سال ۱۴۰۱ را جنبش پاک دانست.

شریعتی تاکید کرد: باید خطوط قرمز نظام رعایت شود و مساله فتنه و فتنه گران از خطوط قرمز ماست و رهبر معظم انقلاب فرمودند فتنه نابخشودنی است. فتنه به این علت برای ما خط قرمز است که مشارکت ۸۵ درصدی مردم را ضایع کرد و اثرات کاهش مشارکت تا امروز باقی است. فتنه ۸۸ کشور را تا لبه پرتگاه برد، دشمنان امیدوار شدند و تحریم‌ها افزایش یافت.

وی متذکر شد: بر هیچ کسی تأثیر فتنه ۸۸ در تحریم‌های جدید آمریکا پوشیده نیست و کمبود دارو به ویژه برای بیماران پروانه‌ای بعد از فتنه ۸۸ به وجود آمد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ظفرقندی در حالی امروز می‌خواهد از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد بگیرد که همین چند ماه قبل سخنرانی کرد و گفت مجلس باید مشروعیت داشته باشد در حالی که انتخابات مجلس دوازدهم مهندسی شده و انتخابات در جمهوری اسلامی مفهوم خود را از دست داده است.

وی ادامه داد: با این حرف ظفرقندی یعنی هیچ یک از ما مشروعیت سیاسی نداریم و با این شرایط کاش وی به مجلسی که سرتاپای آن را مشروع نمی‌داند، برای رأی اعتماد نمی‌آمد.

شریعتی تاکید کرد: رأی اکثریت، مشروعیت می‌بخشد و مسعود پزشکیان امروز با رأی ۲۶ درصد مردم، رئیس جمهور همه ماست و نمی‌گوییم وی رئیس جمهور اقلیت است در حالی که عده‌ای این موضوع را به شهید رئیسی گفتند.

شریعتی اظهار کرد: ما آماده‌ایم تا اگر ظفرقندی می‌خواهد مواضع قبلی خود را اصلاح کند و آماده حرف‌های وی در این زمینه هستیم اما وی سابقه تند سیاسی دارد و در ماجرای اغتشاشات ۱۴۰۱ توئیت زد و گفت آمبولانس‌ها را با نیروهای نظامی پر کرده اند و همین حرف وی به کشور خسارت زیادی وارد کرد و بیماران زیادی به بیمارستان نرسیدند.

وی گفت: وزیر بهداشت باید مرز بین حق و باطل را رعایت کند و معتقدم شاید ظفرقندی رئیس خوب بیمارستانی شود اما قطعاً وزیر بهداشت خوبی نخواهد شد.