تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751740
شناسه : 3751740
تاریخ :
۱۷۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در زنجان محقق شد اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: تکمیل طرح‌های مهم استان، توسعه سرمایه گذاری موجود و احیای واحدهای راکد زمینه تحقق سرمایه گذاری ۱۷۰ هزار میلیارد ریالی را فراهم کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجید گلشنی منفرد در دیدار با مدیرکل بازرسی استان با اشاره به برنامه های راهبردی حوزه تولید و تجارت استان، افزود: ایجاد توازن اقتصادی در استان، توسعه صنایع مادر و فناوری محور و حرکت در مسیر تکمیل زنجیره‌های تامین از جمله رویکرد حوزه صنعت استان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به بروز رسانی ضمانت نامه های بانکی معادن، احیای معادن راکد، به روز رسانی معوقات حقوق دولتی معادن، تعیین تکلیف پهنه های طارم و سلطانیه و آغاز نقشه برداری هوایی از معادن استان اشاره کرد و گفت: تعیین تکلیف انتخابات اتحادیه های صنفی، تنوع سازی سبد صادراتی استان، توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و ساماندهی بازرسی و نظارت بر صنوف از طریق کد "کیو آر" از عمکردهای مجموعه صمت استان در ۲ سال گذشته است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: سهم این استان به لحاظ جمعیت و مساحت ۱.۳ درصد کشور بوده، در حالیکه ۳.۱ درصد از سرمایه گذاری صنعتی در کشور متعلق به استان زنجان است.

گلشنی منفرد افزود: هم اکنون در سطح استان هزار و ۳۰۸ واحد صنعتی در حال فعالیت است و ۵۱ هزار و ۷۹ نفر در آنها مشغول به کار هستند.

وی اظهار داشت: بر اساس پروانه های بهره برداری صادر شده تاکنون ۳۷۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در سطح استان صورت گرفته که البته این عدد با لحاظ ارزش روز سرمایه گذاری ها بالاتر از این رقم است.