تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751730
شناسه : 3751730
تاریخ :
بدافزارها همچنان قربانی می‌گیرند اقتصاد ایران: گرگان- رییس پلیس فتا استان گلستان گفت: در سالهای اخیر شاهد افزایش وقوع کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد بودیم و متاسفانه این روند همچنان افزایشی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ سعید تجری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از رایج‌ترین شگردها در جرایم سایبری، ارسال لینک‌های جعلی حاوی بدافزار است بنحویک ه فرد سودجو با ارسال پیامی فریبنده مخاطب را در دام خود می‌اندازد و با ارسال لینک جعلی اقدام به سرقت اطلاعات سوژه می‌کند.

وی افزود: با نصب بدافزار، فرد مهاجم ضمن اخذ دسترسی‌هایی از گوشی کاربر هدف، خصوصاً پیام‌های واصله، می‌تواند وارد همراه بانک یا سایر حساب‌های کاربری شده و اقدام به سرقت اینترنتی کند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان گفت: یکی از نکاتی که در این فرایند قابل تأمل است استفاده سودجویان از هویت غیر، حساب بانکی و تلفن همراه دیگران است.

وی یادآور شد: اکثر افرادی که مورد کلاهبرداری یا هک قرار می‌گیرند، سواد دیجیتال ندارند و از محتوای پیام یا لینکی که برای آنها ارسال می‌شود، آگاه نیستند و وارد لینک جعلی می‌شوند یا سریع به چنین پیام‌هایی واکنش نشان می‌دهند.

این مقام انتظامی گفت: البته رعایت چند نکته می‌تواند مانع موفقیت سودجویان شود که مهمترین آن عدم اعتماد و بی توجهی به پیام‌های دریافتی حاوی لینکی است که به نام دستگاه‌های دولتی از شماره‌های شخصی تبلیغ یا اطلاع رسانی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان گلستان در خصوص اینکه در صورت نصب بدافزار یا برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد باید چه کاری انجام دهند، گفت: پیشنهاد می‌شود فرد در ابتدا به سرعت گوشی را روی حالت پرواز قرار داده تا مانع ارسال پیام به مخاطبین شود سپس بدافزار نصب شده را حذف و اقدام به انتقال موجودی حساب‌های خود کند و می‌توانید رمزها را تغییر داده، کارت یا حساب بانکی خود را مسدود کند و برای دریافت کمک با پشتیبان بانک خود و یا شماره ۰۹۶۳۸۰ فوریت‌های سایبری پلیس فتا تماس بگیرید.