تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3751698
شناسه : 3751698
تاریخ :
اهدای ۲۰هزار دست‌سازه‌ کودکان و نوجوانان به زائران کوچک اربعین اقتصاد ایران: رئیس ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اهدای بیش از ۲۰هزار دست‌سازه‌ خلاق اعضا و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون به زائران کوچک حسینی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، فروهر معدنی رئیس ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از اهدای ۲۰ هزار دست‌سازه کودکان و نوجوانان به زائران کوچک اربعین خبر داد و گفت: این دست‌سازه‌ها در مسیر پیاده‌روی اربعین در میان کودکان و نوجوانان حاضر در این سفر معنوی توزیع خواهد شد.

وی افزود: در استان‌های آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، کردستان، خوزستان و سیستان و بلوچستان پایگاه‌های مرزی کانون برپا شده است. استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، همدان، مرکزی، قم، لرستان، گیلان، مازندران، اصفهان، زنجان، قزوین، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس، کرمان، خراسان جنوبی و هرمزگان به عنوان استان‌های معین (کمک کننده) به استان‌های مرزی برای ایام اربعین تعیین شده‌اند.

رئیس ستاد اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه گفت: دست‌سازه‌های حسینی به موسسه‌های دیگر از جمله هدهد سلیمان ارسال شده است تا به کودکان عراقی نیز اهدا شود. کودکان زائر اربعین در نقاط مرزی در پایگاه‌های ثابتی که کانون پرورش فکری در آن مناطق راه‌اندازی کرده است، از برنامه‌های آن استفاده می‌کنند.

دست‌سازه‌ها، کاردستی‌ها و هدایای کوچکی هستند که با روش‌های مرسوم در کانون از سوی اعضا و مربیان مراکز، تهیه و از سوی سفیران اربعین (مربیان داوطلب حضور در مراسم پیاده‌روی برای ارائه خدمات فرهنگی به مخاطبان کودک و نوجوان) به زائران ایرانی و عراقی و میهمانان کوچک امام‌حسین (ع)، تقدیم می‌شود.