تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3751688
شناسه : 3751688
تاریخ :
فراخوان بی‌ام‌و برای ۱٫۳ میلیون خودرو با ایربگ معیوب اقتصاد ایران: ۱٫۳ میلیون خودرو بی‌ام‌و در چین به‌دلیل نقص احتمالی ایربگ فراخوان شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به‌گزارش اتوبلاگ، BMW بیش از ۱٫۳ میلیون خودرو را در چین به‌دلیل ایراد احتمالی در ایربگ‌های ساخت شرکت تاکاتا فراخوان می‌کند. این اقدام پس از فراخوان مشابهی در ایالات متحده در ماه گذشته انجام می‌شود.

مقامات چین اعلام کردند که فراخوان بی‌ام‌و شامل تقریباً ۶۰۰ هزار خودرو مونتاژ چین بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۷ و بیش از ۷۵۰ هزار خودرو وارداتی بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۸ می‌شود. این فراخوان شامل طیف گسترده‌ای از مدل‌ها از سری ۱ تا سری ۶ و کراس‌اورهای X1، X3، X4، X5 و X6 می‌شود.

بر اساس اعلام یکی از مقامات چینی، تعداد کمی از خودروهای فراخوان‌شده ممکن است به ایربگ‌های تاکاتا مجهز باشند. این سازمان اعلام کرد که ایربگ‌های معیوب در هنگام باز شدن، قطعاتی را به صورت سرنشینان پرتاب می‌کنند که به آسیب جدی به آن‌ها منجر می‌شود.

ایربگ‌های معیوب تاکاتا از سال ۲۰۰۹ تاکنون، مسئول مرگ حداقل ۳۵ نفر در ایالات متحده، مالزی و استرالیا بوده است.

مقامات آمریکایی ماه گذشته اعلام کردند که بی‌ام‌و بیش از ۳۹۰ هزار خودرو را فراخوان خواهد کرد چراکه ممکن است فرمان خودرو توسط راننده با فرمان‌ مخصوص سری M بی‌ام‌و تعویض شده باشد. (تعدادی از فرمان‌های M-Sport بی‌ام‌و ایربگ‌های ساخت تاکاتا دارند).

مقالات مرتبط
  • قدرتمندترین M2 تاریخ بی‌ام‌و امسال از راه می‌رسد؛ بیش‌ از ۵۰۰ اسب‌بخار
  • خودرو تسلا سایبرتراک باردیگر فراخوان شد

فورد و مزدا پیش‌تر به مالکان بیش از ۴۷۵ هزار خودرو تولیدشده بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۵ در ایالات متحده هشدار دادند که به‌دلیل وجود ایربگ‌های معیوب تاکاتا، پیش از بررسی تکنسین‌ها، با خودرو خود رانندگی نکنند.

مالکان خودروهای بی‌ام‌و می‌توانند برای بررسی فرمان خودرو به نمایندگی‌ها مراجعه کنند یا عکس فرمان و شماره‌ی شناسایی خودرو خود را آپلود کنند تا ظرف دو هفته به آن رسیدگی شود. بی‌ام‌و ایربگ سمت راننده را به‌صورت رایگان تعویض خواهد کرد.