تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751684
شناسه : 3751684
تاریخ :
احیای کتابخانه‌های مساجد در رشد فرهنگ کتابخوانی مؤثر است اقتصاد ایران: قزوین- نماینده ولی‌فقیه و رییس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: با احیای کتابخانه‌های مساجد، هم به فرهنگ کتابخوانی خدمت کرده و هم مساجد را احیا می‌کنیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قزوین اظهار کرد: ارتحال مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سیدضیا حسینی امام جمعه الموت را تسلیت عرض می‌کنم، آن مرحوم حقیقتاً امام جمعه‌ای مردمی بود که شناخت بسیار خوبی نسبت به مردم الموت و مشکلات آنها داشت و منشأ برکات بود.

وی تصریح کرد: جا دارد هر روز مظلومیت مردم غزه را مورد توجه قرار دهیم و دعا می‌کنیم خداوند این مردم مظلوم را از شرِّ صهیونیست‌ها رهایی ببخشد.

امام جمعه قزوین بیان کرد: ضروری است رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها نیز در جلسات شورای فرهنگ عمومی استان حضور داشته باشند تا تبادل خلاقیت و نوآوری بشود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: چندین کار باید در عرصه کتابخانه و کتابخوانی انجام دهیم، یکی از کارهای مهمی که خیلی حرص خورده‌ایم این است که باید کتابخانه و کتابخوانی را از منظر دیگر هم ببینیم و آن تولید کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: مثلاً در ثبت خاطرات آزادگان و رزمندگان در مرحله نخست باید صوت خاطرات رزمندگان ثبت شود و این گام مهم می‌تواند توسط فرزندان این عزیزان هم انجام شود و تنها نیاز به آموزش برای ثبت و مصاحبه دارند و اگر این اتفاق بیفتد، تولید کتاب نیز افزایش پیدا می‌کند.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: بدانیم کتاب غذای روح است، امام باقر (ع) می‌فرمایند علم و دانشی که دریافت می‌کنید با دقت نگاه کنید از چه کسی دریافت می‌کنید و ما نیز در انتخاب کتاب برای مطالعه دقت کنیم تا بر فرهنگ عقلانی، ایمانی و علمی جامعه بیفزاید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین گفت: سرمایه‌گذاری در احیای کتابخانه‌های مساجد با توجه به اینکه فضای آماده و مناسب در اختیار دارند و نیاز به هزینه بالایی نیست، می‌تواند در رشد فرهنگ کتاب و کتابخوانی مؤثر باشد.

وی افزود: ما در هر محله‌ای یک مسجد داریم که با احیای کتابخانه‌های آن می‌توانیم کمک مؤثری به فرهنگ کتابخوانی استان انجام دهیم و این کار موجب احیای مساجد هم خواهد شد.