تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751678
شناسه : 3751678
تاریخ :
خدمت‌رسانی بنیاد شهید آذربایجان‌شرقی به ۱۹۰۰ آزاده سرافراز اقتصاد ایران: تبریز- سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: این اداره کل به ۱۹۰۰ آزادۀ سرافراز در سطح استان خدمت‌رسانی می کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر سلمانی در آئین تجلیل از آزادگان عجب شیر که به مناسبت ۲۶ مرداد، سالروز آغاز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، در مرکز آموزشی ۰۳ شهید برخورداری نیروی زمینی ارتش در این شهرستان برگزار شد، گفت: از ۴۳ هزار و ۴۶۸ آزاده سرافراز کشور، ۱۹۰۰ نفر متعلق به آذربایجان شرقی هستند که ۵۱ نفر از این عزیزان در دوران اسارت به فیض شهادت نائل شدند و به «شهدای غریب اسارت» معروف هستند.

وی گفت: آزادگان عزیز آذربایجان شرقی به اتفاق منسوبین و خانواده‌های بزرگوارشان که مجموعاً ۸ هزار و ۹۳۰ نفر هستند، به عنوان جامعۀ هدف بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، زیر پوشش خدمات رسانی این اداره کل هستند.

سلمانی گفت: ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران، علاوه بر حرکت‌های فرهنگی در مسیر پاسداشت جانفشانی آزادگان عزیز و ایثار خانواده‌های آنان، تسهیلات و خدماتی برای این گروه از ایثارگرانِ بزرگوار ارائه می‌کنیم تا آسایش و آرامش نسبی را برای این عزیزان فراهم نمائیم و حَسَب اولویت اعلامیِ معاون جدید رئیس جمهور و ریاست عالی بنیاد شهید، از آنجا که دارو و درمان جامعۀ ایثارگری از جمله آزادگان عزیز و خانواده‌هایشان، اهمیت زیادی دارد، توجه به مقولۀ سلامت را بیشتر کرده ایم و تا جایی که مقدور است و توانایی داریم، سعی خواهیم کرد آزادگان عزیز و خانواده‌هایشان مشکلی در حوزۀ بهداشت و درمان نداشته باشند.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، شمار آزادگان عجب شیر را نیز ۴۰ نفر اعلام و اظهار کرد: «انور و فرید آتشبار» دو برادر شهیدِ غریبِ این شهرستان هم در دوران اسارت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که به روان پاکشان سلام و درود می‌فرستیم.

سلمانی در ادامه گفت: ۲۶ مرداد، سالروز آغاز بازگشت یادگاران سربلند هشت سال دفاع مقدس و مظلوم‌ترین گروه از جامعۀ ایثارگران به میهن اسلامی است که نامشان در همیشۀ تاریخِ ایران اسلامی می‌درخشد. وی اضافه کرد: این روز تداعی کنندۀ عزت، غیرت و عظمت جوانانی است که جان برکف در میدان‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافته و بعضاً بیش از ۱۰ سال در اسارت رژیم بعث عراق بودند و انواع شکنجه‌های وحشیانه و ددمنشانۀ دشمن را در بدترین وضعیت متحمل شدند، اما وطن فروشی و امنیت فروشی نکردند و حاضر نشدند به امام عزیزشان توهین شود.

سلمانی، ۲۶ مرداد را نماد برجستۀ غیرت، ایثار و حرّیت در تقویم کشورمان و در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی توصیف و اظهار کرد: آزادگان عزیز در طول دوران اسارت، جلوه‌های غیرت، ایثار و حرّیت را به معنای واقعی کلمه به منصه ظهور گذاشتند.

وی، توصیفات عینیِ غیرایرانی ها از احوال و روحیات آزادگان را گویای عظمت مجاهدت و فداکاری این ایثارگران عزیز خواند و گفت: یک نویسنده فرانسوی که از اسارتگاه‌های عراق بازدید داشت، می‌گفت «اسارتی در چشمان اسرای ایرانی ندیدم.» همچنین نماینده صلیب سرخ بیان می‌کرد که «در زندان‌ها و اسارتگاه‌های کشورهای دیگر موارد زیادی از افسردگی، خودکشی و … مشاهده می‌شود اما ایرانیان اینگونه نیستند و با اسرای سایر کشورها تفاوت دارند، در صورتی که اسارت، تماماً رنج، مشقت و شکنجه است.»

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: آزادگان عزیز شیرمردانی هستند که علیرغم شکنجه‌های وحشتناک، چشم در مقابل چشم بعثی‌ها، محکم ایستاده و خم به ابر نیاوردند و در برابر دشمن تزلزل نداشتند.

وی اضافه کرد: ما به عنوان خادمان جامعۀ ایثارگری در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، خود را موظف می‌دانیم در فرصت‌هایی که برای تجلیل از مقام آزادگان عزیز شکل می‌گیرد، شرکت کنیم و بگوییم قدردان جانفشانی و مجاهدت این قهرمانان واقعی کشور هستیم که باعث شدند در هشت سال دفاع مقدس، یک وجب از خاک کشورمان را از دست ندهیم و حضور در این مراسم نیز در همین راستاست.

سلمانی، از صبر و استقامت خانواده‌های آزادگان سرافراز هم تجلیل کرد و گفت: بسیاری از آزادگان سرافراز، پس از سال‌ها، هنوز آثار جراحت شکنجه‌ها را در بدنشان دارند و یا هنوز بسیاری از آسیب‌های روحیِ این عزیزان باقیست. در چنین شرایطی لازم است ضمن تجلیل از آزادگان عزیز بخاطر تحمل دردهای جسمی و روحی و صبوری در برابر بعضی از سختی‌های زندگی، از خانواده‌های این بزرگواران هم صمیمانه قدردانی کنیم که متحمل رنج‌ها و مرارت‌های فراوان می‌شوند و در منزل، در کمال مهربانی، عطوفت و محبت، از آزاده و جانباز عزیز ما مراقبت و پرستاری می‌کنند.