تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3751668
شناسه : 3751668
تاریخ :
استفاده صهیونیست‌ها از «سلاح‌های ممنوعه» در جنگ غزه اقتصاد ایران: دفاع مدنی در نوار غزه اعلام کرد که صهیونیست‌ها در جنگ غزه از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی استفاده می‌کنند که منجر به متلاشی شدن پیکر شهدا می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دفاع مدنی در نوار غزه امروز یکشنبه به متلاشی شدن پیکر شهدا به دلیل استفاده صهیونیست‌ها از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی اشاره و اعلام کرد که اشغالگران رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه از سلاح‌های ممنوعه بین‌المللی استفاده می‌کنند، لذا منجر به متلاشی شدن پیکر 1760 شهید شده است.

دفاع مدنی غزه افزود که حدود 10 هزار نفر از قربانیان در زیر آوار و در جاده‌هایی هستند که تیم‌های امدادرسانی و دفاع شهری قادر نیستند به این اماکن برسند.

در گزارش این نهاد فلسطینی آمده است که پیکر 2210 شهید مفقود شده است.

 

شهردار دیر البلح در مرکز غزه نیز به شبکه خبری الجزیره گفت که منطقه جنوب «دیر البلح» از روز گذشته هدف حملات شدید هوایی قرار گرفته است. او افزود: علیرغم اینکه اشغالگران منطقه جنوب دیرالبلاح را منطقه امن انسانی اعلام کرده بودند، دو مرتبه اقدام به قتل و عام و کشتار در این منطقه کردند.

شهردار دیر البلح در این گفت‌وگو به گسترش امراض در مناطق مختلف نوار غزه اشاره کرد و گفت: انباشته شدن زباله‌ها باعث گسترش بیماری‌ها شده است. وی به درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، برای آتش بس بشردوستانه به مدت یک هفته برای واکسینه کردن کودکان در برابر ویروس فلج اطفال نیز اشاره کرد.

وی به موج گسترده آوارگی‌ها در غزه اشاره کرد و افزود: مردم نمی‌توانند مکانی را برای برپایی چادر پیدا کنند.

شهردار دیرالبلح به محدودیت‌های اعمال شده توسط ارتش اشغالگر صهیونیستی اشاره کرد و گفت: به دلیل محدودیت‌های اعمال شده به وسیله اشغالگران نمی‌توانیم به مردم خدمات ارائه کنیم.

وزارت بهداشت غزه نیز امروز جدیدترین آمار جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را اعلام و افزود که تعداد شهدای غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به 40 هزار و 99 نفر و تعداد مجروحان هم به 92 هزار و 609 نفر رسیده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی 24 ساعت گذشته، چند مورد کشتار در نوار غزه مرتکب شد که در نتیجه آن 25 نفر شهید و 72 نفر دیگر هم مجروح شده است.

انتهای پیام/