تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3751657
شناسه : 3751657
تاریخ :
کتاب «سرپل در غرب کارون» در ساری رونمایی شد اقتصاد ایران: ساری- آئین رونمایی از کتاب «سرپل در غرب کارون» تاریخ شفاهی امیر «ایرج جمشیدی» در ساری برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدحسن سلامی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ظهر یکشنبه در آئین رونمایی از کتاب با موضوع دفاع مقدس با بیان اینکه دفاع مقدس قله حماسه، ایمان، معنویت و اخلاص بود، اظهار داشت: ما به عنوان رزمنده کوچک این واژه‌ها را از نزدیک و با تمام وجود درک کردیم.

وی با بیان اینکه تمام پیروزی‌های رزمندگان دلاور اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس مرهون این ارزش‌ها بود، ادامه داد: قدرت معنویت و استقامت در جنگ، قدرت ایستادگی و مجاهدت در راه خدا را در پیش داشت و جنگ ما با سایر جنگ‌های دنیا تفاوتش در همین مسئله بود.

این مسئول با بیان اینکه هرجا معنویت، ایثار و اخلاص بیشتری بود پیروزی‌ها پررنگ‌تر بود و رزمندگان با انگیزه‌تر و حماسی‌تر بودند، تصریح کرد: قدرت ایستادگی و مقاومت دوران دفاع مقدس مرهون ارزش‌های بزرگی بود که رزمندگان اسلام آفریدند.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه خاطرات آن دوران حقیقتاً یک گنجینه، میراث گرانبها و یک ثروت عظیم برای تاریخ این کشور به شمار می‌آید، بیان کرد: حماسه‌ای مانند دفاع مقدس در تاریخ این کشور نداریم و آنچه که ملت را در مقابل نظام سلطه توانست پیروز کند دفاع مقدس بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه رزمندگان و ایثارگران از شهدای زنده تاریخ دفاع مقدس هستند، اذعان داشت: حضور رزمندگان در جبهه یک حضور معنوی بود و امروز حضورشان را به عنوان وارثان آن دوران با عظمت و شهدای زنده تاریخ دفاع مقدس داریم و شنیدن خاطرات ارزشمند آن دوران از زبان اینها و مستندسازی آثار برای تاریخ این کشور یک گنجینه و یک میراث گرانبها برای نسل‌های آینده خواهد بود.

وی با بیان اینکه شعار ما «هر رزمنده یک کتاب» است، خاطرنشان کرد: نباید خاطرات هیچ رزمنده، ایثارگر و خانواده شهیدی از قلم بیفتد و ما موظف هستیم این گنجینه‌ها و میراث گرانبها را برای نسل‌های آینده حفظ و منتقل کنیم.