تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3751648
شناسه : 3751648
تاریخ :
پژوهش‌ها و گزارش‌های مالکیت فکری حمایت می‌شوند اقتصاد ایران: پژوهش‌ها و گزارش‌های سیاستی حوزه مالکیت‌فکری؛ آثار فرهنگی، هنری، ادبی و علمی در فراخوانی با عنوان سیاست اقتصاد هنر «ساقه» حمایت می‌شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، موسسه تحقیقات سیاست علمی کشور، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و خلاق معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، و انجمن‌ حقوق مالکیت فکری ایران، در فراخوانی با عنوان سیاست اقتصاد هنر «ساقه» از پژوهش‌ها و گزارش‌های سیاستی حوزه مالکیت‌فکری؛ آثار فرهنگی، هنری، ادبی و علمی حمایت می‌کنند.

محورهای این فراخوان در محورهای مسئله شناسی، ایده ها و ابزارهای کاربردی در تقویت نظام مالکیت فکری آثار فرهنگی، هنری و علمی و آمادگی کشور نسبت به پذیرش معاهدات بین‌المللی مربوط به حق مولف و مالکیت ادبی و هنری است.

پژوهش‌ها و گزارش‌های مالکیت فکری حمایت می‌شوند

اهداف فراخوان؛ بازتبیین مسئله مالکیت فکری در دستورکار نهادهای بالادستی کشور، تجمیع راهکارهای موجود جهت حل مسائل حیطه مالکیت فکری، شناسایی ابزارها و راه حل های کاربردی و عملیاتی برای توسعه زیرساخت مالکیت فکری و بررسی آمادگی کشور نسبت به پذیرش معاهدات بین المللی مالکیت فکری است.

در این فراخوان پژوهش‌هایی که در قالب کتاب‌ که به تازه‌ترین و به روزترین مباحث مطرح در یک یا چند مورد از حوزه‌های موضوعی مالکیت فکری می‌پردازد، مقالات مبتنی‌ بر تحقیقات علمی، خلاقانه و نوآورانه در جهت پیشبرد علم در یکی از حوزه‌های موضوعی و گزارش‌های سیاستی که به تصمیم‌گیری موثر، اصلاح و بهبود سیاست‌ها، ارزیابی عملکرد و ایفای نقش موثر در حوزه مالکیت فکری کمک می‌کنند، مورد حمایت قرار می‌گیرند.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۵ شهریور سال جاری آثار خود را از این طریق این سایت (اینجا) ارسال کنند.